ویندوز 8 : برنامه شناسایی و پیدا کردن موسیقی Shazam

ویندوز 8 : برنامه شناسایی و پیدا کردن موسیقی Shazam
  • 1391/8/29
  • سعيد
  • 7

آیا برایتان پیش آمده که در حال گوش دادن به موسیقی در رادیو باشید و بخواهید همان موزیک را در رایانه خود نیز داشته باشید.؟ گاهی حتی نام خواننده یا سازنده آهنگ DJ را نیز نمی دانید. شاید اولین کار برای پیدا کردن آهنگ مورد نظر , جستجو  متن آن در گوگل باشد.اما گاهی این روش با اطلاعات کمی که در اختیار دارید جوابگو نیست و شاید به صفحه ی با تعداد زیاد موسیقی بر بخورید , و پیدا کردن موزیک مورد نظر کمی دشوار شود , تقریبا به دشواری گوش دادن به هر موسیقی..!! اگر جستجو بر اساس متن یا دیگر اطلاعات,  مورد علاقه شما نیست و با آن به نتیجه نمی رسید, می توانید از برنامه هاو سرویس های که از نام هنرمند و نام آهنگ برای جستجو دقیق تر موزیک استفاده می کنند بهره ببرید.

Shazam نام برنامه ی است که دقیقا نیاز شما را برای رسید به آهنگ های که دوست دارید برآورده می کند. این اپلیکیشن از موزیک در حال پخش اطلاعاتی مانند نام هنرمند, نام موزیک ,نام آلبوم, ,ولینک های موجود در وب مربوط به موسیقی پخش شده را برای شما نمایش می دهد. این برنامه در حال حاظر برای سیستم عامل های محبوب موبایل (IOS، اندروید و ویندوز فون 7) در دسترس است و نسخه ویندوز 8 معمولی و RT به تازگی عرضه شده است.

Untitled44

برای دریافت برنامه, فروشگاه ویندوز (Windows Store) را باز کنید و در نوار جستجو عبارت “shazam” را وارد کنید. در نتایج جستجو در سمت چپ بر روی کاشی Shazam کلیک کنید.

Shazam-Store-Search

با کلیک بر روی دکمه Install دانلود و نصب برنامه بر روی ویندوز 8 شروع می شود.

Shazam-Store-Main

مانند سایر نسخه های برنامه Shazam برای دیگر سیستم عامل ها ,این نسخه ویندوز نیز بسیار ساده و زیبا و البته کاربردی طراحی شده است. صفحه اصلی برنامه شامل آرم Shazam در سمت چپ و تمامی آهنگ های شناسایی شده در سمت راست است. با کلیک بر روی لگوی برنامه می توانید به موزیک ها گوش بدهید.

Shazam-Main

در اولین اجرا از شما سوال می شود که آیا اجازه دسترسی برنامه به میکروفون (microphone) را فراهم می کنید یا خیر. با کلیک بر روی گزینه Allow به مرحله بعد بروید.

Shazam-Permission

هنگامی که برنامه Shazam یک موزیک را شناسایی و شناخته شده قرار می دهد , اطلاعات متا این موسیقی مانند: نام آهنگ، نام خواننده، آلبوم، برچسب، سبک، و سایر اطلاعات مربوطه، از جمله فیلم های یوتیوب، بررسی آلبوم، شعر، بیوگرافی، توصیه ها و غیره، نمایش میابد. البته امکان مشاهده همه آنها در یک پنجره کوچک میسر است که با کلیک بر روی دکمه برگشت back در سمت چپ به صفحه اصلی برنامه بر می گردید.

Shazam-Search

با انتخاب موزیک مورد علاقه از لیست , امکان مشاهده متن موزیک به سادگی میسر است.

Screenshot.23567.1000004

برنامه ی Shazam برای هر دو نسخه 32 بیتی و 64 بیتی ویندوز 8 عرضه شده است. البته نسخه های ویندوز تازه کار هستند و به کیفیت و کاربردی نسخه موبایل خود نمی رسند.برای دریافت و مشاهده صفحه اصلی برنامه در فروشگاه ویندوز اینجا را مشاهده کنید.

نسخه های موبایل برنامهShazam

همینطور که اشاره کردیم نسخه های این برنامه برای سیستم عامل های موبایل(IOS، اندروید و ویندوز فون) نیز وجود دارد. بهتر است بگوییم Shazam ابتدا برای موبایل عرضه شده و سپس برای رایانه و ویندوز 8 طراحی شده است.برای دریافت رایگان بعضی از نسخه های سیستم عامل موبایل از وب سایت رسمی برنامه در اینجا بازدید کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 7 دیدگاه
  1. سلام با تشکر می خواستم بدونم که این نرم افزار آهنگهای فارسی زبان رو ساپورت می کنه یا نه؟

    1. سلام دوست عزیز…
      متاسفانه خیر … در بخش ارایه متن فارسی پشتیبانی نمیشود.
      اما برای جستجو میتوانید از نام خوانندگان استفاده کنید.

  2. سلام خسته نباشید ببخشید ویندوز استور من ارور میده باید چیکارش کنم؟؟
    ممنون میشم جواب بدین
    یا اگر خواستین به ایمیلم بفرستن ممنون میشم

  3. باز میگن ادم احمق پیدا نمیشه مرتیکه شاید یکی نتونه از اون استور دانلود کنه اینقدر ابلح هستین ک برنامه رو تو سایت نمیزارین خاک عالم تو سر بدبختتون کنن

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *