نمایشگاه CES 2013 : نگاهی به فبلت Huawei Ascend Mate

نمایشگاه CES 2013 : نگاهی به فبلت Huawei Ascend Mate
  • 1391/10/20
  • علیرضا
  • 3

در نمایشگاه امسال CES باز هم شرکت چینی هواوی با دو گوشی یا بهتر بگوییم فبلت جدید وارد رقابت شده است . فبلت هایی که شاید هواوی را در این عرصه پیش بیندازند . فبلت های Ascend Mate و Ascend D2 از شرکت هواوی امسال در نمایشگاه CES شرکت داشتند و حالا ما قصد داریم تا شما را با یکی از آنها یعنی Ascend Mate آشنا کنیم . پس با گویا آی تی همراه باشید …..

این مطلب را بر اساس هر کدام از فاکتورها طبق بندی کرده ایم تا خواندن آن راحت تر و سریع تر انجام شود .

 نکته : برای مشاهده تصاویر در اندازه بزرگ تر روی آنها کلیک کنید .

1- نمایشگر

مسلما نمایشگر یک فبلت باید اندازه ای بین تبلت ها و گوشی های موبایل داشته باشد . مثلا شرکت سامسونگ که با ارائه سری Galaxy Note توانسته به خوبی جای خود را در بازار این گجت ها باز کند . اما هواوی پای خود را یک قدم فراتر از حد معمول و استاندارد یک فبلت گذاشته است . Ascend Mate دارای یک نمایشگر 6.1 اینچی با کیفیت 720p می باشد که مسلما تجربه بهتری از خواندن فایل های متنی ، مرور وب ، بازی و تماشای فیلم ها را به کاربر ارائه می دهد . از نقطه نظر فنی نیز که بخواهیم به این فبلت نگاه کنیم ، باید گفت که حدود 73% از نمای جلوی دستگاه را نمایشگر آن به خود اختصاص داده است و 27 درصد باقی مانده نیز مربوط به قاب آن می باشد . البته باز هم باید در نظر داشته باشید که قرار گرفتن یک فبلت 6.1 اینچی در دست تان از یک فبلت 5 اینچی کمی سخت تر است . همچنین اگر گوشی خود را در جیب تان می گذارید ، ممکن است کمی اذیت تان کند .

از لحاظ محافظ نمایشگر نیز می تواند خیال تان راحت باشد . چون این نمایشگر از پوشش گوریلا گلس استفاده می کند که در برابر خراشیدگی بسیار مقاوم خواهد بود . در این نمایشگر از تکنولوژی Magic Touch نیز استفاده شده است که صفحه را نسبت به لمس از سوی کاربر بسیار حساس می کند و همچنین امکان استفاده از دستکش را هم برای کاربران فراهم می آورد .

2- وزن و ابعاد

مسلما از یک فبلت با نمایشگری 6.1 اینچی نباید انتظار وزن سبکی را داشته باشید . وزن این دستگاه 198 گرم است و ابعاد کلی آن نیز 163.5 x 85.7 x 9.9 میلیمتر می باشد . اگر به وزن دستگاه هایی مثل نوکیا لومیا 920 و سامسونگ گلکسی نوت 2 ( حدود 185 گرم ) که به مراتب نمایشگر و باتری های کوچک تری دارند نگاهی بیندازید ، متوجه خواهید شد که وزن Ascend Mate آنچنان زیاد هم نیست .

3- پردازنده

قلب دستگاه شما را پردازنده آن تشکیل می دهد و بدون شک مهمترین بخش هر گجتی به شمار می رود . پردازنده این فبلت یک چیپ چهار هسته 1.5 گیگاهرتزی ساخت شرکت هواوی با نام Huawei K3V2 است که با این قدرت پردازشی مسلما شما را در انجام کارهای سنگین مثل بازی های سه بعدی اذیت نخواهد کرد . شاید جالب باشد که بدانید این چیپ در گوشی هایAscend D Quad  نیز به کار رفته بود .

4- حافظه موقت ( RAM )

حافظه موقت این دستگاه 2 گیگابایت است که برای اکثر کاربران و کاربردهای مختلف کافی به نظر می رسد .

5- باتری

در این دستگاه از یک باتری 4050 میلی آمپری نیز استفاده شده است که برای ساعت های وبگردی و تماشای فیلم مسلما جوابگو خواهد بود . این باتری در حالت آماده به کار در حدود 9 روز دوام می آورد . در حالت انجام کارهای عادی نیز میتوان تا 2 روز نیز روی این باتری حساب کرد . گرچه این کارایی باتری باز هم به عوامل مختلفی مثل نور صفحه ، استفاده از شبکه های مختلف دیتا ( 3G ، WiFi و … ) و مواردی از این دست بستگی دارد . سرعت شارژ شدن دوباره باتری نیز به عقیده کارشناسان سایت gmsarena ، زیاد است .

6- دوربین

اگر مدام از دوربین گجت های همراه تان برای عکس گرفتن یا فیلم برداری استفاده می کنید ، اصلا لازم نیست نگران باشید . چون یک دوربین 8 مگاپیکسلی در قسمت پشت این فبلت قرار گرفته است که می تواند تصاویر بسیار زیبایی ثبت کند . همچنین این دوربین ویدئوهایی با کیفیت 1080p و با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط می کند که مطمئنا ویدئوهایی فوق العاده با کیفیتی از آب در خواهند آمد . از دیگر قابلیت های دوربین Ascend Mate می توان به فوکوس اتوماتیک ، ژئو تگینگ که موقعیت جغرافیایی دستگاه را به صورت متادیتا روی تصاویر ذخیره می کند ، تشخیص چهره انسان و به همراه داشتن یک فلش LED اشاره کرد .

البته از یک دوربین دوم یک مگاپیکسلی نیز که در قسمت جلوی دستگاه قرار دارد استفاده شده است که به مانند اکثر دوربین دوم دستگاه های دیگر ، چنگی به دل نمی زند .

7- سیستم عامل

از بحث سخت افزاری که بگذریم ، به نرم افراز می رسیم و جذاب ترین آن هم استفاده از نسخه 4.1 سیستم عامل محبوب آندروید می باشد . البته این سیستم عامل با استفاده از رابط کاربری مخصوص شرکت هواوی کار می کند . مثل رابط کاربری HTC Sence یا TouchWiz شرکت سامسونگ . از نظر کارشناسان سایت gsmarena ، این رابط کاربری به شما حس کارکردن با iOS را می دهد . سیستم عامل این دستگاه نیز بسیار روان و عالی کار می کند . این مورد را می توانید از ویدئویی که در پایان مطلب برای شما قرار داده ایم ، مشاهده کنید .

8- سایر موارد

از دیگر مواردی که می توان در Ascend Mate مشاهده کرد ، وجود شکاف مربوط به کارت حافظه است که می تواند تا 32 گیگابایت ارتقا پیدا کند . این شکاف به همراه یک پورت جک 3.5 میلیمتری در قسمت بالای دستگاه قابل مشاهده است .

از لحاظ شبکه های ارتباطی پشتیبانی شده در این دستگاه نیز می توان به 2G ، 3G ، WiFi ، EDGE ، GPRS و بلوتوث نسخه 4 اشاره کرد . پورت اتصال دستگاه به کامپیوتر نیز MicroUSB نسخه 2 می باشد .

همچنین از NFC نیز پشتیبانی به عمل آمده است . هر چند که این دستگاه فاقد پشتیبانی از شبکه های 4G می باشد . در حالی که در Ascend D2 از 4G پشتیبانی می شود . به هر حال برای کاربران ایرانی پشتیبانی از 4G اهمیتی ندارد . حداقل در زمان حال . چون هنوز در اندر خم استفاده از شبکه 3G در کشورمان هستیم 🙂

همانطور که در قسمت دوربین هم گفتیم ، استفاده از قابلیت Geo – Tagging وجود دارد و این بدان معناست که Ascend Mate دارای GPS می باشد . از دیگر سنسورهای موجود در این دستگاه می توان به Accelerometer ، gyro ، Proximity و Compass اشاره کرد .

همچنین باید بدانید که این دستگاه از میکرو سیم کارت استفاده می کند . تاریخ عرضه هم ماه فوریه پیش بینی شده است و باید منتظر قیمتی در حدود 480 دلار باشید .

همچنین ویدئویی از بررسی Huawei Ascend Mate را می توانید از لینک زیر دریافت کنید .

دریافت ویدئوی بررسی Huawei Ascend Mate

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. چون هنوز در اندر خم استفاده از شبکه ۳G در کشورمان هستیم ؟؟

    دوست عزیز مثل اینکه رایتل رو فراموش کردینا …. فوق العادست :دی

    1. سلام نوید جان .
      فراموش نکردم . ولی خداییش از نظر شما میشه اسم اینترنت 128 روی موبایل رو گذاشت 3G ؟؟؟!!! 🙂 . اسما آره تری جی هست . ولی نبود بهتر میشد 🙂
      منظور من این بود .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *