حل مشکل کرش کردن کروم در ویندوز 8 ( حالت مترو )

حل مشکل کرش کردن کروم در ویندوز 8 ( حالت مترو )
  • 1392/2/9
  • علیرضا
  • 2

google chrome

اگر یکی از کاربران گوگل کروم باشید و حتما می دانید که در ویندوز 8 قابلیت استفاده از این مرورگر در حالت مترو نیز وجود دارد . برای انجام این کار کافیست به منوی اصلی گوگل کروم را باز کرده و گزینه Relaunch chrome in windows 8 mode را کلیک کنید تا مرورگر در حالت مترو باز شود . همچنین نگران تب های باز خود نیز نباشید .

1

چون تمام تب ها در حالت مترو دوباره باز خواهند شد . کار کردن با هر برنامه ای در حالت مترو مسلما یک تجربه جالب و جدید است . اما متاسفانه برخی کاربران می گویند که مرورگر کروم در حالت مترو دچار گیرها و کرش هایی می شود که در واقعا مشکل آفرین هستند . قضیه هنگامی بدتر می شود که به هنگام کلیک روی نسخه دسکتاپی کروم نیز ، به حالت مترو خواهید رفت و این مشکل دوباره بوجود می آید .

اگر شما هم چنین مشکلی را مرورگر کروم در حالت مترو دارید ، بهتر است راه حل زیر را امتحان کنید . چون بیش از یک دقیقه وقت شما را نخواهد گرفت .

برای انجام این کار باید از تغییراتی در رجیستری ویندوز بوجود بیاورید . پیشنهاد می شود که قبل از ایجاد هر گونه تغییر ، یک پشتیبان از رجیستری خود تهیه کنید . برای شروع دکمه استارت را از کیبرد خود بفشارید و عبارت regedit را تایپ کنید . از بین نتایج بدست آمده ، آیتم regedit.exe را انتخاب کنید . پس از باز شدن رجیستری ، ابتدا منوی File را باز کرده و گزینه Export را انتخاب کنید . سپس فایل پشتیبان را در جایی از هارددیسک خود ذخیره کنید .

اکنون نوبت به انجام تغییرات است . بنابراین مسیر زیر را طی کنید :

HKEY_CURRENT_USERSoftwareGoogleChromeMetro

در بخش سمت راست ، آیتمی با عنوان launch_mode خواهید دید که مقدار پیشفرض آن 0 است . با دوبار کلیک روی آن می توانید مقدار پیشفرض را ویرایش کنید . برای اینکه بتوانید دوباره از حالت دسکتاپی کروم استفاده کنید ، باید مقدار پیشفرض را به 1 تغییر دهید . خیلی راحت 1 را درون باکس ظاهر شده تایپ کرده و ok کنید .

2

توجه داشته باشید که با استفاده از این روش ، تنها حالت دسکتاپی کروم بدون مشکل اجرا می شود . برای حل شدن نسخه متروی کروم باید منتظر بروز رسانی از طرف گوگل باشیم .

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. واقعا از این مشکل رنج میبردم 😐
    ممنون بابت کمکتون…
    راستی اگر اشتباه نکنم مقدار پیشفرض رو باید به ۰ تغییر بدیم تا به حالت دسکتاپ بریم…

  2. سلام. من این روشو امتحان کردم اما کارساز نبود. مشکل اینه که وقتی به حالت مترو هم میره صفحه سیاه میشه و چیزی نمایش داده نمیشه.. حتی خواستم از کنترل پنل گوگل کروم رو پاک کنم و دوباره نصب کنم اما نشد و باید اول از حالت مترو خارج بشه… با یک روش دیگه درست نمیشه؟؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *