سامسونگ Galaxy S4 Active را برای مقابله با Xperia Z سونی معرفی کرد

سامسونگ Galaxy S4 Active را برای مقابله با Xperia Z سونی معرفی کرد
  • 1392/3/16
  • روزبه رضوی
  • 3

Galaxy S4 Active

سامسونگ به طور رسمی گوشی هوشمند جدید خود Galaxy S4 Active را معرفی کرد. سامسونگ با این‌کار آستین را برای جنگ با Xperia Z و Xperia ZR سونی بالا زده. پیش‌بینی می‌شود 20 ژوئن در لندن از این گوشی جدید شرکت سامسونگ پرده‌برداری شود. گرچه بسیاری از خصوصیات این گوشی محرض شده، اما احتمالا سامسونگ هنوز چیزهایی را پشت پرده نگه‌داشته و در 20 ژوئن رو خواهد کرد.

Galaxy S4 Active برای کسانی ساخته شده که دوست دارند کمی خشن برخورد کنند! این گوشی که IP کد 67 را گرفته، تا 30 دقیقه می‌تواند در عمق 1 متری آب دوام بیاورد و همچنین در مقابل گرد و خاک کاملاً مقاوم باشد (کد IP یا درجه‌ی حفاظت چیست؟). S4 Active نسبت به S4 عادی ضخیم‌تر ساخته شده به طوری که در ضخیم‌ترین نقطه 9.1 میلی‌متر ضخامت دارد در حالی که این عدد برای S4 معمولی حدود 7.9 میلی‌متر است. علاوه بر این، S4 Active با وزن 151 گرمی خود، حدود 20 گرم از S4 استاندارد سنگین‌تر است.

S4 Active از یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای 1.9 گیگاهرتزی، مشابه اکثر S4های استاندارد، بهره می‌برد. همچنین اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش هم همان 5 اینچ با وضوح تصویر 1080p می‌باشد. سامسونگ اعلام کرده صفحه‌ی نمایش S4 Active، یک نمایشگر TFT LCD معمولی است، نه یک Super AMOLED. دوربین این گوشی هم دارای کیفیت 8 مگاپیکسلی‌ست یعنی 5 مگاپیکسل از S4 معمولی کمتر البته با این امتیاز که با تمهیداتی که فراهم شده، توانایی تصویربرداری در زیر آب با کیفیت بالا را هم داراست (همانند Xperia ZR).

آندروید 4.2، لانچر TouchWiz و قابلیت‌های نرم‌افزاری زیاد

Galaxy S4 Active از آندروید نسخه 4.2.2 آب‌نبات ژله‌ای (Jelly Bean) قدرت می‌گیرد و تمامی قابلیت‌های نرم‌افزاری TouchWiz را که سامسونگ فراهم کرده داراست. قابلیت‌هایی مثل Air View, Air Gesture, Smart Pause, Smart Scroll, S Health و S Translator. جالب است بدانید که برای استفاده از S4 Active از دستکش هم می‌توانید استفاده کنید.

Galaxy S4 Ative Blue and Orangeفعلاً فقط خبر از یک نوع S4 Active و آن مدل دارای 16 گیگابایت حافظه‌ی داخلی است (که سامسونگ می‌گوید از 11 گیگ آن می‌توانید استفاده‌ی مفید بکنید). این مدل دارای تکنولوژی 4G LTE، دوربین جلوی 2 مگاپیکسلی برای تماس تصویری، بلوتوث نسخه‌ی 4.0، تکنولوژی Wi-Fi Direct و NFC و همان باتری 2600mAh مدل استاندارد S4 است. چیزی که مشخص نیست این است که آیا این باتری قابلیت بیرون آوردن را دارد یا نه (به نظر می‌رسد این قابلیت را نداشته باشد. چون با طبیعت ضد آب بودن Galaxy S4 Active سر ناسازگاری خواهد داشت).

در حال حاضر Sony Xperia Z جایگاه خوبی دارد. اما حالا کسانی که دنبال یک گوشی هوشمند ضد آب حرفه‌ای هستند، دو گزینه پیش رو دارند. سامسونگ اعلام کرده فروش Galaxy S4 Active را از همین تابستان در ایالات متحده و سوئد و سپس در سایر نقاط جهان آغاز خواهد کرد. همچنین شما قادرید بین سه رنگ خاکستری، آبی و یا نارنجی انتخاب کنید. هنوز هیچ قیمتی برای این محصول اعلام نشده‌است.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
    1. درود بر شما. همینطور که در نوشتار بالا هم یاد شده، این گوشی نسبت به اس۴ معمولی کمی ضعیفتره و برای افرادی ساخته شده که مثلا میخوان از گوشیشون توی آب استفاده کنن. در نتیجه اگر شما مصرف عادی و روزانه از گوشیتون انتظار دارید خرید همین اس۴ معمولی که الانم در بازار موجود هست رو بهتون پیشنهاد میکنم. موفق و موید باشید

  1. سلام.ایا این گوشی برای بازی و استفاده از برنامه های مهندسی ومعماری مناسب است؟…

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *