آموزش اتصال و تنظیم دسته XBOX برای بازی در محیط سیستم عامل مک

آموزش اتصال و تنظیم دسته XBOX برای بازی در محیط سیستم عامل مک
  • 1392/3/22
  • مهدي ده نبي
  • 1

از سری آموزش های مک ، پیشتر با آموزش به اشتراک گذاری فایل بین مک ها توسط قابلیت AirDrop در خدمت شما بودیم . در این آموزش ، قصد داریم با هم روش اتصال دسته بازی کنسول XBOX به مک و تنظیم کردن آن را با هم آموزش ببینیم .

اگر شما هم از علامندان به بازی کردن در محیط سیستم عامل مک هستید ، شاید براتون مشکل باشه که با موس و کیبورد این کار رو انجام بدید و دلتون بخواد از دسته های کنسول های مختلف بازی به جای موس و کیبورد استفاده کنید . خوشبختانه باید خدمت تون عرض کنم که برای این کار یک راه ساده وجود داره که به وسیله اون میتونید کنترلر ( دسته بازی ) دستگاه ایکس باکس رو با مک خودتون ست کنید و به وسیله اون بازی های مختلف و هیجان انگیز رو به راحتی تجربه کنید . برای آموزش انجام این کار با ما همراه باشید …

در این آموزش از دسته ایکس باکس که دارای سیم هست استفاده شده . شما میتونید از دسته های بدون سیم هم استفاده کنید . اما برای این کار شما نیاز دارید که یک دریافت کننده هم همراه دسته بازی خریداری نمایید و آن را به دستگاه مک خودتون متصل کنید تا بتوانید از دسته بازی استفاده کنید . اما اگر دسته شما دارای سیم باشد ، چون انتهای سیم دارای پورت USB هست ، به راحتی میتونید اونو به مک خودتون متصل کنید و دیگه مشکلی از لحاظ دریافت کننده نخواهید داشت .

خب ، برای شروع نصب و تنظیم دسته بازی ، شما نیاز به درایور مخصوص این کار دارید که می توانید از لینک زیر اونو دانلود کنید :

دانلود درایور

بعد از دانلود و باز کردن فایل مربوطه ، عملیات نصب درایور رو انجام بدید . بعد از نصب باید دستگاه خود را ریستارت کنید تا سپس وارد قسمت تنظیمات بشید .

X360_controllerpanel

بعد از نصب و ریستارت دستگاه ، وارد System Preferences شوید . در قسمت Other شما با یک قسمت جدید با نام ” Xbox 360 Controllers ” روبرو خواهید شد . در این قسمت شما میتونید ببینید که دسته شما کار میکنه و در صورت مثبت بودن این مسئله ، مییتونید تنظیمات دلخواه خودتون رو اعمال کنید .

خوشبختانه در این زمینه ، بازی Dirt 2 دارای تنظیمات پیشفرض در این زمینه هست و میتونید اونو از لیست انتخاب کنید

Joystick_Mapper

اگر در این مرحله دسته بازی شما شناسایی نشد و نتونستید ازش استفاده کنید ، می تونید یکی از نرم افزارهای زیر را از فروشگاه اپ استور خریداری کنید . به وسیله یکی از این دو نرم افزار میتونید قابلیت پشتیبانی از دسته های بازی رو ( در صورت عدم شناسایی دسته بازی تون ) به مک خودتون اضافه کنید .

خرید نرم افزار Joystick Mapper با قیمت 4.99 $

خرید نرم افزار GamePad Companion با قیمت 7.99 $

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *