نسخه موبایلی آنتی ویروس LookOut برنده جایزه نوآوری از سوی AV-Test.com

نسخه موبایلی آنتی ویروس LookOut برنده جایزه نوآوری از سوی AV-Test.com
  • 1392/5/18
  • علیرضا
  • 0

av-test-lookout

همیشه شرکت های بزرگ بر سر تصاحب سهم بازار با هم به رقابت می پردازند. این رقابت بر سر هر چیزی وجود دارد. اما شرکت های تولید کننده نرم افزارهای امنیتی شاید کارشان کمی مشکل تر باشد. چون باید هر روز جدیدترین تکنیک های نفوذ و آلوده سازی را توسط نرم افزارهای شان خنثی کنند و این واقعا کار مشکلی است. شما برای انتخاب یک آنتی ویروس خوب چکار می کنید؟

مسلما اکثر افراد به دلیل نداشتن دانش کافی در زمینه امنیت، نمی توانند خودشان به بررسی آنتی ویروس ها و کیفیت آنها بپردازند. از این رو سازمان هایی بوجود آمده اند که به صورت دایمی وضعیت این نرم افزارهای امنیتی را بررسی کرده و در قالب گزارش هایی به کاربران اعلام می کنند که کدام آنتی ویروس و از چه لحاظ بهترین نمره را کسب کرده است. سپس جوایزی نیز به شرکت های تولید کننده آنتی ویروس ها برتر داده می شود که به صورت گواهینامه های معتبر می باشد.

اما با پیشرفت صنعت تکنولوژی و روی کار آمدن تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها، امنیت در زمینه دستگاه های همراه نیز جدی تر گرفته شده است. از این رو وضعیت آنتی ویروس های موبایلی نیز مدام بررسی می شود.

یکی از موسسات بسیار معتبر در زمینه بررسی آنتی ویروس ها، AV-Test می باشد. این موسسه امسال جایزه بخش نوآوری را به آنتی ویروس LookOut اهدا کرده است. این جایزه به شرکت هایی داده می شود که نوآوری را بیشتر از روش های مرسوم کار در برنامه های خود به کار گرفته باشند.

برای تعیین برنده این مسابقه بیش از سه هزار تست مجزا و مقایسه ای روی محصولات انجام می شود. این تست ها غالبا روی قابلیت ها، تکنولوژی ها و کارکرد محصولات متمرکز هستند. اگر شرکتی از نوآوری های بیشتری در زمینه های مذکور استفاده کرده باشد، برنده مسابقه خواهد شد.

جایزه ماه جولای امسال به شرکت آلمانی LookOut داده شد. علاوه بر نوآوری های موجود در محصولات موبایلی لوک آوت، میزان تشخیص بدافزارها، کشف آسیب پذیری های امنیتی مهم و همچنین کمترین میزان جمع آوری اطلاعات خصوصی مربوط به کاربران از دلایل موفقیت لوک آوت بوده اند. این جایزه در روز ۱۹ جولای امسال در شهر سانفرانسیسکو به نماینده این شرکت اهدا شد.

av-test-lookout-2

این شرکت اخیرا یک آسیب پذیری در عینک هوشمند گوگل موسوم به Google Glass را کشف کرده بود که در اثر سو استفاده می توانست کاربران را بدون هیچ هشداری به وبسایت های مخرب منتقل کند.

یکی دیگر از نوآوری های لوک آوت، استفاده از قابلیتی به نام Lock Cam بود. اگر فردی قصد نفوذ به دستگاه شما داشته باشد و سه بار کلمه عبور آن را اشتباه وارد کند، قابلیت Lock Cam به صاحب دستگاه از طریق ایمیل اطلاع می دهد. همچنین در صورتی که دستگاه شما دوربین جلو داشته باشد، تصویر کسی که در حال وارد کردن کلمه عبور می باشد نیز گرفته خواهد شد و به همراه اطلاعاتی دیگری مثل آخرین موقعیت مکانی در اختیار صاحب دستگاه قرار می گیرد تا هویت و موقعیت فرد سریع تر مشخص شده و با ارایه این اطلاعات به پلیس بتوانند زودتر سارق را دستگیر کنند.

قابلیت دیگری نیز در آنتی ویروس موبایلی لوک آوت وجود دارد که Signal Flare نامیده می شود. این قابلیت آخرین موقعیت مکانی دستگاه به هنگامی که شارژ باتری زیر ۱۵٪ باشد را روی نقشه مشخص می کند. این کار باعث می شود تا کاربر حداقل تا زمان ارسال بعدی اطلاعات توسط لوک آوت بتواند سارق را ردیابی کند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *