مشاهده مصرف پهنای باند در اندروید بوسیله NetLive

مشاهده مصرف پهنای باند در اندروید بوسیله NetLive
  • 1392/6/5
  • علیرضا
  • 0

اوضاع اینترنت در کشور ما بسیار افتضاح است. سرعت بسیار پایین و قیمت بسیار بالا و غیر معقول. همه اینها باعث می شوند تا ما در مصرف اینترنت صرفه جویی کنیم که اگر آخر ماه ترافیک تان تمام شود، باید هزینه نسبتا بالاتری برای خرید حجم های اضافه بپردازید. از اینها که بگذریم به مقوله اینترنت موبایل می رسیم که اوضاع در آنجا بسیار فضاحت بار تر است.

به غیر از اپراتور سوم که سرعت نسبتا خوب و قابل تحملی دارد ( طبق تجربه شخصی )، دو اپراتور دیگر خدمت اینترنت شان بسیار بد و قیمت بالایی دارد. هر چند قیمت اینترنت موبایل رایتل هم نسبتا بالاست ولی باز هم می شود تحمل کرد. بنابرانی در کشور ما اکثر مردم سعی می کنند از اینترنت موبایل زیاد استفاده نکنند. چون یا اعتبارشان زود تمام می شود و یا قبض موبایل شان سر به فلک خواهد کشید.

از همه این بخث ها که بگذریم به مدیریت پهنای باند می رسیم. مدیریت پهنای باند برای اینترنت موبایل اهمیت زیادی دارد و در این مطلب قصد داریم تا به شما روش مدیریت پهنای باند در سیستم عامل اندروید را نشان دهیم. پس با گویا آی تی همراه باشید….

برای مشاهده مصرف پهنای باند در اندروید می توانید به قسمت Application Manager این سیستم عامل بروید. اکنون هر برنامه ای را که باز کنید، قسمتی با نام Data مشاهده خواهید کرد که میزان مصرف پهنای باند آن برنامه را به شما نشان خواهد داد.

shot_000001

اما  اپلیکیشن منیجر اندروید اطلاعات زیادی در اختیار ما نمی گذارد. ممکن است شما بخواهید لیست برنامه های متصل به اینترنت مشاهده کنید و یا علت باگذاری آهسته صفحات وب در دستگاه اندرویدی تان را متوجه شوید. به همین دلیل باید دنبال برنامه های مجزایی که مخصوص این کار نوشته شده اند باشیم.

ما به شما برنامه قدرتمند NetLive را پیشنهاد می کنیم. این برنامه اطلاعات بسیار خوبی از وضعیت اینترنت در دستگاه تان را در اختیار شما قرار خواهد داد. هنگامی که پیکربندی اولیه برنامه را به پایان برسانید، لیست برنامه هایی که بیشتری استفاده از پهنای باند را دارند در قسمت نوتیفیکیشن ها نمایش داده خواهد شد. همچنین میزان کل پهنای باند مصرف شده و پهنای باند دانلود و آپلود نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت. همه این اطلاعات به صورت لحظه ای ( Real Time‌ ) ارایه می شوند.

2

قابلیت جالب توجه برنامه این است که نیازی به اجرای آن نیست. فقط کافیست وارد بخش نوتیفیکیشن ها شوید تا لیست برنامه های پرمصرف را به صورت لحظه ای مشاهده کنید. حتی می توانید ویجت این اپلیکیشن را روی صفحه خانگی قرار دهید تا آمار مصرف پهنای باند دائم جلوی چشم تان باشد.

برای راه اندازی برنامه نیز کار پیچیده ای لازم نیست انجام دهید. فقط کافیست واحد اندازه گیری پهنای باند را مشخص کنید که بهتر است روی Mbps تنظیم شده باشد. همچنین می توانید میزان استفاده کلی از پهنای باند در بخش نوتیفیکیشن ها را مخفی کنید تا محیط خلوت تری داشته باشید. با تپ کردن روی قسمت اطلاعات پهنای باند در بخش نوتیفیکیشن می توانید وارد تنظیمات NetLive شوید.

اکنون با مشخص شدن برنامه های پر مصرف می توانید علت باگذاری آهسته صفحات وب را متوجه شوید. اگر برنامه ای به شکل غیر عادی از اینترنت استفاده می کند، می توانید آن را حذف کنید.

دریافت NetLive از سافت گت

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *