چگونه درخواست بازی و اپلیکیشن ها در فیسبوک را مسدود کنیم؟

چگونه درخواست بازی و اپلیکیشن ها در فیسبوک را مسدود کنیم؟
  • 1392/7/12
  • علیرضا
  • 0

0

نمی دانم شما هم مدت زمان زیادی را در فیسبوک می گذرانید یا زیاد مشتاق آن نیستید. اما مسلما خوشایند نیست که همیشه یک نوتیفیکیشن پر از درخواست بازی و نصب اپلیکیشن های مختلف داشته باشیم. بازی ها و برنامه هایی که حتی ممکن است از طریق دوستان هم به پیشنهاد نشده باشند. بنابراین نصب کردن شان می تواند باعث بروز مشکلات امنیتی نیز بشود. حتی اگر این درخواست ها از سوی دوستان باشند و شما هم زیاد اهل بازی های تحت وب نباشید، مسلما دریافت اطلاعیه آنها آزار دهنده خواهد بود.

اما برای مسدود کردن درخواست برنامه ها و بازی های فیسبوکی چه کاری باید انجام دهیم؟ در این مطلب قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس با گویا آی تی همراه باشید….

 

برخی از نوتیفیکشن های مربوط به بازی ها و برنامه ها به صورت هوشمند عمل می کنند و در صورتی که بعد از چند ماه روی آنها کلیک نکنید، متوجه عدم تمایل شما می شوند و دیگر پیامی برای شما ارسال نخواهد شد.

اما اگر کماکان زیر بمباران شدید این درخواست ها گیر کرده اید، فیسبوک به شما این اجازه را می دهد تا درخواست های مربوط به بازی ها و اپلیکیشن ها را مسدود کنید. حتی علاوه بر اینها می توانید رویدادها ( Events ) و مواردی از این دست را نیز غیر فعال کنید. انجام این کار ساده است و تنها با چند کلیک حل می شود. اکنون به سراغ مراحل انجام کار خواهیم رفت.

نکته: در این مطلب از رابط کاربری انگلیسی فیسبوک استفاده شده است. بنابراین نام بخش ها و گزینه ها به انگلیسی آورده شده اند. البته مراحل کار برای هر زبان یکی است و تفاوتی ندارد و با کمی دقت می توانید معادل آنها را به زبان فارسی پیدا کنید.

 

ابتدا روی آیکون چرخ دنده در گوشه بالای صفحه کلیک کرده و گزینه Account Settings را انتخاب نمایید.

1

در صفحه تنظیمات حساب کاربری تان، در قسمت سمت چپ روی گزینه Blocking کلیک کنید.

2

حالا اصل کار ما در قسمت سمت راست شروع می شود که بسیار هم آسان است. سیستم کاری فیسبوک برای مسدود کردن درخواست نصب بازی یا اپلیکیشن ها بر اساس دوستان شماست. مثلا چند نفر از دوستان شما بیشترین تعداد درخواست نصب بازی یا برنامه را برای شما ارسال می کنند. کافیست در بخش Block app invites نام آنها را یکی یکی در باکس مشخص شده وارد کرده و روی آنها کلیک کنید. سپس مشاهده خواهید کرد که نام آنها زیر باکس ورودی اسامی نمایش داده می شود. در این حالت دیگر از سوی این افراد هیچ درخواست نصب اپلیکیشن یا بازی برای شما ارسال نمی شود.

بخش Block event invites نیز مربوط به مسدود کردن رویدادهاست. این قسمت نیز مانند بخش مسدود کردن درخواست نصب اپلیکیشن ها و بازی ها عمل می کند. بنابراین نام افراد مورد نظرتان را در این بخش وارد کنید.

اما در صورتی که فقط می خواهید درخواست نصب برخی بازی ها و اپلیکیشن ها را به شکلی مسدود کنید که از سوی هیچ شخصی برای شما ارسال نشوند، کافیست نام آن بازی یا برنامه را در باکس موجود در قسمت Block apps وارد کنید.

کار ما تمام شده است. اما در صورتی که خواستید برخی دوستان یا اپلیکیشن ها را از لیست مسدودی ها بیرون بیاورید، کافیست روی لینک Unblock که کنار نام آنها قرار گرفته است کلیک کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *