حل مشکل SecureBoot Isn’t Configured Correctly در ارتقا به ویندوز 8.1

حل مشکل SecureBoot Isn’t Configured Correctly در ارتقا به ویندوز 8.1
  • 1392/7/30
  • علیرضا
  • 2

Windows-8-1-Error-Secure-Boot-Isn-t-Configured-Correctly-392801-2

این روزها تیتر خبر بسیاری از وبسایت های تکنولوژی نام نسخه جدید سیستم عامل مایکروسافت یعنی ویندوز 8.1 را می بینیم و اکثر کاربران هم سعی در ارتقا به این نسخه را دارند. البته کاربران ایرانی باید کمی منتظر بمانند تا نسخه های قفل شکسته! ویندوز 8.1 توسط دوستان کرکر تهیه شده و در بازار توزیع شوند.

اما اگر در حال ارتقا به ویندوز 8.1 از طریق روش های قانونی باشید ممکن است با خطای SecureBoot Isn’t Configured Correctly روبرو شده باشید. ناراحت نباشید چون شما تنها نیستید و این مشکل برای بسیاری از کاربران بوجود آمده است. تا جایی که مایکروسافت مجبور به ارایه توضیحات در مورد این مشکل شده است. مایکروسافت می گوید که امکان بروز این مشکل در ویندوزهای 8.1 و 8.1 RT وجود دارد. در ادامه این شرکت به کاربرانی که با مشکل مذکور مواجه شده اند توصیه می کند که به منوی بایوس دستگاه خود رفته و گزینه مربوط به Secure Boot را روشن کنند.

در پستی که در بلاگ این شرکت گذاشته شده است در مورد حل این مشکل توضیحاتی داده شده که در ادامه می خوانیم: ” Secure Boot به کاربران کمک می کند تا با متوقف کردن برنامه های غیر مجاز، امنیت ویندوز 8.1 و ویندوز 8.1 RT را افزایش دهند. در صوتی که با عبارت SecureBoot Isn’t Configured Correctly در گوشه پایین و سمت راست صفحه دسکتاپ تان مواجه شدید بدان معناست که قابلیت Secure Boot غیر فعال شده و یا به صورت درست راه اندازی نشده است.

اکنون به منظور روشن کردن یا راه اندازی این قابلیت به منوی بایوس دستگاه تان بروید. توجه داشته باشید که دستگاه های مختلف دارای منوی بایوس متفاوتی هستند. پس در صورت عدم آشنایی با تنظیمات این بخش با مراکز پشتیبانی یا شرکت سازنده دستگاه تان تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.”

مایکروسافت در ادامه می گوید: “اگر در گذشته و به صورت دستی اقدام به غیر فعال سازی قابلیت Secure Boot کرده اید، اکنون تنها راهی که برای حل مشکل پیش رو دارید فعال کردن مجدد این قابلیت است.”

البته به روش انجام این کار اشاره ای نکرد. مایکروسافت به کاربران مبتدی توصیه می کند که بدون آشنایی با گزینه ها و آیتم های موجود در بایوس، دست به تغییرات نزنند و کار را به افرا متخصص واگذار کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. یه سوال:
    یه چیزی خیلی برام جای سوال داره اونم اینه که چرا توی تصاویری که از استارت ویندوز 8 یا 8.1 میبینم اسم طرف به همراه فامیلیش تو گوشه بالایی سمت راست صفحه هست ولی من فقط تونستم اسمم رو اونجا بیارم-مثلا تو این عکس اسمش رو نوشته bogdan , فامیلیش رو هم بصورت ریز پایینش آورده-نمیدونین چطوریه؟

    1. زیرا در عکس شخص درون اکانت مایکروسافت خودلاگین کرده در واقع همان ایمیل hotmail و… لاگین کرده و اسمی که در انجا انتخاب کرده به جای نام یوزرش نمایش داده می شود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *