مخفی کردن درایورهای ناخواسته در آپدیت ویندوز ۱۰

مخفی کردن درایورهای ناخواسته در آپدیت ویندوز ۱۰
  • 1395/7/10
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

نگرش جدید ویندوز ۱۰ به آپدیت ها به گونه ای است که شما دیگر نمی توانید از یک آپدیت امنیتی یا اعتباری اجتناب کنید. اما شما می توانید از یک ابزار رفع اشکال ویژه استفاده کنید تا یک درایور ارائه شده در آپدیت ویندوز را نپذیرید. در ادامه به آن می پردازیم.

گویا آی تی – یکی از مهم ترین تغییرات در ویندوز ۱۰ مربوط به نگرش آن به آپدیت ها است. آپدیت های امنیت و اعتباری در حال حاضر به صورت آپدیت های ترکیبی و مجموعه ای ارائه می شوند تا این که به صورت انفرادی، و شما نمی توانید از یک آپدیت اجتناب کنید (البته می توانید آنها را به تعویق بیاندازید).
مایکروسافت نیز درایورهای سخت افزاری آپدیت شده ای را برای ویندوز ۱۰ کامپیوترهای شخصی ارائه می کند. در اکثر مواقع این یک مزیت است زیرا درایور مناسب برای دستگاه جدید را فرآهم می کند. اما در برخی مواقع می تواند یک مشکل باشد، هنگامی که این درایور جدید کیفیت عملکرد را پایین آورده و یا مشکلات سازگاری ایجاد می کند.
در این موارد، شما این امکان را دارید که درایور جدید را نپذیرید و نسخه قدیمی را حفظ کنید. شما نیاز دارید تا یک ابزار به نام رفع اشکال ” نمایش یا مخفی کردن آپدیت ها ” را دانلود کنید، که از طریق این صفحه در دسترس است.
بعد از دانلود فایل wushowhide.diagcab، دستورالعمل های زیر را دنبال کنید:

۱٫ بر روی گزینه Start کلیک راست کرده و بر روی Device Manager کلیک کنید.
۲٫ در پنجره Device Manager بر روی دستگاهی که می خواهید تنظیم مجدد انجام دهید راست کلیک کرده و سپس بر روی گزینه Properties کلیک کنید.
۳٫ بر روی نوار Driver کلیک کرده و سپس بر روی گزینه Roll Back Driver کلیک کنید. یکی از گزینه های نظرسنجی را انتخاب کرده و بعد بر روی Yes کلیک کنید.

مرحله آخر، اطمینان از عدم پیشنهاد دوباره این درایور ناخواسته است. فایل رفع اشکال دانلود شده را بیابید و با دو بار کلیک کردن آن را اجرا کنید. فرمان ها را دنبال کرده و گزینه Hide Updates را انتخاب کنید. از لیست آپدیت های موجود بر روی موردی که می خواهید مخفی شود کلیک کرده و سپس رفع اشکال را کامل کنید.
برای استفاده مجدد از این درایور در آینده، دوباره ابزار رفع اشکال را اجرا کرده و گزینه Show Hidden Updates را انتخاب می کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *