برترین عناوین بازی های مسابقه ای سال از دریچه نگاه Gameinformer

برترین عناوین بازی های مسابقه ای سال از دریچه نگاه Gameinformer
  • 1392/10/29
  • سهیل دارائی
  • 1

شاید حرف من را تصدیق کنید که ؛ همه ساله رقابت اصلی در این سبک بازی میان بزرگانی چون Gran Turismo و Forza Motorsports بود اما امسال چی؟! آیا امسال نیز روند تکرای قبلی در پیش است !؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم که در سال میلادی ای که گذشت ؛ بازی سازان توانستند در این سبک سنت شکنی کنند ! امروز قصد دارم در این مقاله نگاهی خلاصه وار به برترین عناوین بازی های مسابقه ای (Racing Game) از دریچه نگاه Gameinformer داشته باشم ؛ باشد که مورد عنایت شما سروران مجله اینترنتی گویا آی تی قرار گیرد.

13153134362

صحبت از سنت شکنی شد باید تکمیل کنم که در این سالی که گذشت ؛ تعدادی دنباله جدید برای بازی های برجسته و مطرح این سبک بازی توانست خیل عظیم گیمرها را شگفت زده کند و مانند قدیم نبود که اگر کسی هوس بازی های مسابقه ای داشته باشد فقط به سراغ یک یا دو عنوان بازی برود ؛ چرا که این بار دست گیمر ها در انتخاب بازی مسابقه ای باز بود و آن ها شاهد عناوین مختلفی در این سبک بازی بودند.البته جا دارد همین جا نقدی هم بر بازی سازان بزرگ داشته باشم ! چرا که در بخش شبیه سازی مسابقه ( simulation racing ) اشتباهات پی در پی و مکرر آن ها کمی گیمرها را دلسرد می کرد.شاید باید اذعان کرد که این نشانه های ناخوشایند حکایت از تنزل جایگاه آن ها دارد ! به هر حال آن چه که عیان بود ؛ واکنش های منفی شدید گیمرها به microtransactions های Gran Turismo و Forza Motorsports بود که شاید بتوان گفت این سبک بازی را تحت تاثیر خود قرار دادند. حال زیاده گویی نمی کنم و به سراغ معرفی برترین عناوین بازی های مسابقه ای (Racing Game) از دریچه نگاه Gameinformer می پردازم.

  • برترین نوآوری :Forza Motorsport 5

بازی Forza Motorsport 5 توانست با افکت گذاری و سیستم صداگذاری فوق حرفه ای در این زمینه بدون رقیب باشد ! چرا که برای بازی در یک بازی مسابقه ای شما باید حس کنید که در محیط آن هستید و صداگذاری در این سبک بازی می تواند رکن موثری به حساب آید.شاید اغراق نباشد که بگویم تا به حال هیچ بازی ای نتوانسته است همانند بازی Forza Motorsport 5 دارای صداگذاری حرفه ای باشد.

20130811_103039

حتی محرک صدای جدید Xbox One ابعاد جدید و نویی به این سبک بازی ها می بخشد.شما در این بازی خود را عملا یک راننده حرفه ای می یابید و حتی با توجه به صداگذاری دقیق و حرفه ای آن شما می توانید درک روشن و واقع گرایانه ای از قدرت موتور ماشین خود داشته باشید و حتی احساس نیاز به کاهش سرعت یا افزایش آن را از صدای بازی بفهمید ! بدون شک بازی Forza Motorsport 5 تجربه ای ناب برای گیمرهای علاقه مند به این سبک بازی خواهد بود.

  • برترین بخش بازی آنلاین :  Need for Speed: Rivals

سری بازی های Need for Speed اگرچه محبوب خیل عظیمی از گیمرهای ایرانی است ؛ اما بدون جانب داری باید بگویم که سری های بازی Need for Speed مدت ها در مرز آنلاین و آفلاین در تلاش بود و در جا می زد.اما به لطف سری جدید خود ؛ یعنی Need for Speed: Rivals ؛ طعم بازی آنلاین به سری بازی های Need for Speed اضافه گشته است.

13153134362

شاید یکی از برجسته ترین قسمت های این بازی ؛ بخش AllDrive باشد.به لطف وجود بخش AllDrive ؛ شما یک مخلوط کاملا پیشرفته ای از مسابقات انتخابی تا سقف مبارزه و رقابت شش ماشین را در قسمت co-op خواهید داشت و در این قسمت می توانید با بازیکنان دیگر تقابل داشته باشید.حال این به چه معناست ؟! منظور آن است که ؛ مثلا شما می توانید در نقش پلیس در بازی ظاهر گردید و در محیط open world بازی با مسابقه دهندگان به تقابل بپردازید و آن ها را به چالش بکشید.یکی دیگر از نکات خوب که در بازی Need for Speed: Rivals به چشمم آمد این است که ؛ عملا مرز محسوسی در حالت دشواری ( سختی بازی ) در بین بخش آفلاین و بخش آنلاین بازی حس نمی شود و شما کاملا حس می کنید که در یک جهانی پر از راننده های دیوانه به سر می برید که هر لحظه ممکن است اتفاقی نو و جدید و غیرقابل پیش بینی رخ دهد.

  • بزرگ ترین نا امیدی : Career Modes

بدون شک طرفداران و دوستداران بازی های مسابقه ای به دنبال انتخاب حالت های حرفه ای در این نوع بازی ها هستند و امید دارند تا هربازی در نسخه های بعدی خود عملکردی حرفه ای تر و واقع گرایانه تر داشته باشد و در یک کلام ؛ پیشرفت کند ! نه پس رفت !

13153134362

اما باید گفت که ؛ Forza آهنگ های موجود در بازی را حذف کرده است و دیگر خبری از پخش آهنگ های حرفه ای نیست و ساختار حرفه ای  Forza 4  را ترک کرده است ؛ اما Gran Turismo 6 مثل همیشه سفت و سرسخت باقی مانده است و شاید تغییر در ساختارش چند سال آینده نیز میسر نشود ! وضع در F1 2013 هم همین گونه است ! F1 2013 نیز فرمت حرفه ای خود را سالیانی می شود که بی تغییر حفظ کرده است.بازی  Grid 2 نیز که حالت حرفه ای آن پیرامون یک داستان واقعی نشات گرفته می شود ؛ حالت خاصی را به شما تحمیل نمی کند.

  • برترین آهنگ : Grid 2’s LiveRoutes

13153134362

در سیستم پخش آهنگ در بازی در Grid 2′s LiveRoutes ؛ تغییر و تحولاتی داده شده است تا پخش آهنگ به صورت رندوم ( تصادفی ) صورت گیرد و شاید در نگاه اول شما بگویید ممکن است این سیستم آن طور که باید و شاید روان کار نکند و قطعی های مکرر و حوصله سر بر داشته باشید ؛ اما باید بگویم که سیستم چخش آهنگ تصادفی در در Grid 2′s LiveRoutes بسیار روان و عالی است !

  • برترین ماشین ها :Gran Turismo 6

13153134362

بازی GT 6 سنت شکنی نکرده است و همانند بازی Gran Turismo 5 ؛ از الگوهای منحصر به فردی جهت طراحی ماشین های داخل بازی بهره جسته است(درست مانند نمونه  Red Bull X2014 در تصویر بالا).در بازی GT 6 شما با 1100 ماشین گوناگون که شامل چیزی بیش تر از 120 متعلاقات و الحاقیات اضافه برای ماشین های نایاب قدیمی و کلاسیک تا کاوشگران کره ماه رو به رو می شوید !!!

  • و در نهایت … برترین بازی سال :  Need for Speed: Rivals

13153134362

بازی Rivals از بخش های گوناگون زیادی بهره مند است و توانسته تا گیمرها را تحت تاثیر خود قرار دهد.از ویژگی های کلیدی این بازی که توانست توسط آن ها به عنوان برترین بازی سال مسابقه ای دست یابد باید به ؛ وجود مسابقات fast-paced ؛ ویژگی های منحصربه فرد آنلاین AllDrive ؛ دنیای گسترده و زیبای طراحی شده ؛ وجود مسیر های متنوع و حرفه ای جهت تعقیب و گریز ؛ وجود سیستم ریسک/پاداش Speed Point و همین طور وجود بسته های آپدیتی ( بروز رسانی ) اشاره کنم.

» منبع : gameinformer «

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. به نظر منم بازی Need for Speed: Rivals امسال نسبت به دیگره بازی های هم سبکش قشنگتر بود

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *