تبادل متن و لینک بین کروم و اندروید به یاری اپلیکیشن Message Beam

تبادل متن و لینک بین کروم و اندروید به یاری اپلیکیشن Message Beam
  • 1392/11/15
  • سهیل دارائی
  • 2

با توجه به این که ما در طول روز اکثرا با تعداد زیادی دستگاه سر و کله می زنیم و از آن ها استفاده می کنیم ؛ قطعا بحث تبادل اطلاعاتی مانند متن و لینک‌ بین این دستگاه‌ ها پیش می آید و گاه این بحث به شدت ملال آور می شود ! شاید بعضی افراد چاره کار را در اپلیکیشن PushBullet ببینند ؛ چرا که یکی از بزرگترین سرویس های ارسال محتوا میان دستگاه‌ ها و مرورگر کروم توسط کاربران اندروید همین PushBullet است.اما امروز قصد دارم به شما کاربران خوب مجله گویا آی تی ؛ اپلیکیشن Message Beam را معرفی کنم !

اگر از بیس و پایه اپلیکیشن Message Beam بخواهم بگویم ؛ باید اذعان کنم که اپلیکیشن Message Beam در حقیقت یک اپلیکیشن رایگان می باشد که توسط یکی از اعضای انجمن XDA با نام کاربری d-fader توسعه داده شده است.جالب است بدانید که جدای از پلت فرم اندروید ؛ اپلیکیشن Message Beam از یک اکستنشن کروم نیز برخوردار می باشد.اپلیکیشن Message Beam ؛ امکان انتقال لینک‌ ها و محتوا را از دستگاه اندرویدی شما به مرورگر و بالعکس، به شکل پر سرعت و کاملا ساده برای شما به ارمغان می آورد و در حقیقت این اطلاعات را در کلیپ‌ برد دستگاه شما ذخیره می‌ کند.حال اطلاعات ارسالی شما به وسیله اینترنت و همچنین به یاری XAMP Server منتقل گردد که امکان دسترسی از راه دور را به این اطلاعات  نیز برای شما میسر است.

یکی از بزرگ ترین حُسن های اپلیکیشن Message Beam ؛ سادگی کار با آن است.من پیشنهاد می کنم که حتما اپلیکیشن Message Beam را دریافت و نصب نمایید.پس از این که اپلیکیشن Message Beam را نصب نمودید ؛ وارد Menu شوید و گزینه Link new device را انتخاب فرمایید.حال برای شما یک Link ID نمایان می شود که باید حتما آن را به خاطر سپارید یا جایی آن را یادداشت کنید.Link ID به این جهت مهم است که ؛ اغلب یک کد الفبایی بوده و برای هر دستگاهی که شما می خواهید آن را به  Message Beam متصل کنید یکتا خواهد بود ! Link ID حفاظت اطلاعات شما را تضمین می کند و علاوه بر آن اجازه دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شما را نخواهد داد.همچنین امکان جداسازی اطلاعات مربوط به هر اتصال را نیز فراهم می‌آورد.

Capture

حالا شما نیاز به اکستنشن مربوط به کروم دارید.پس از دریافت آن ؛ می بایستی بر روی آیکون اضافه شده به Omnibar کروم کلیک کنید و پس از آن وارد Options گردید.

Capture

جالب است بدانید که ؛ اپلیکیشن Message Beam اتصال چندین دستگاه به کامپیوتر شما را نیز میسر می سازد ! حتما توجه فرمایید که چون شما این اکستنشن را برای اولین بار استفاده می کنید ؛ طبیعتا هیچ دستگاه ثبت شده‌ای نمایش داده نخواهد شد.جهت رفع این مشکل شما باید در قسمت زیر Registered devices ؛ حتما روی Add device کلیک کنید تا دستگاه جدیدتان را لینک کنید.

Capture

یادتان می آید که در چند سطر بالا اشاره کردم به یادداشت یا حفظ Link ID ؟؟؟! حال در این مرحله به Link ID نیاز است و باید Link ID را وارد کنید.پس از وارد کردن آن Continue را انتخاب فرمایید.

Capture

پس از اتصال دستگاه شما به کامپیوترتان ؛ Message Beam از شما یک نام دلخواه برای این دستگاه طلب می کند.همچنین Message Beam از شما می خواهد تا جهت افزایش امنیت ؛ به منظور حفاظت از تمامی پیغام‌ های رد و بدل شده با آن یک پسورد یا گذرواژه نیز انتخاب فرمایید.پس از اتمام کار ؛ Finish را انتخاب فرمایید تا مراحل پیکربندی با موفقیت تکمیل گردد.

Capture

پس از اتمام این مراحل ؛ همه چیز برای ارسال و دریافت پیغام از دستگاه اندرویدی شما آماده است.اگر می خواهید از صحت تمامی تنظیمات انجام شده خاطر جمع شوید گزینه Send test message را انتخاب فرمایید تا به وسیله آن پیغام کوتاه را به دستگاه ارسال کنیم.

Capture

در نوار مرورگر کروم ؛ بر روی آیکون Message Beam کیلیک کنید و پس از آن متن مورد نظر خود را تایپ یا Paste کنید.پس از آن Send را انتخاب کنید.گزینه Send URL به شما این کمک را می کند که لینک وب‌ سایتی را که در حال حاضر در حال تماشای آن در مرورگر گوگل کروم هستید ؛ برای گوشی یا تبلتتان ارسال کنید ! قسمت Received beams نیز به شما کمک می کند تا به پیغام‌ های ارسال شده از دستگاه به کامپیوتر دسترسی داشته باشید.

Capture

جالب است بدانید که Message Beam ؛ به محض دریافت پیغام جدید ( حال چه بر روی دستگاه اندرویدی و چه بر روی کروم ) به شما سریعا اطلاع رسانی می کند.همچنین باید اذعان کنم که  هنگام دریافت پیغام جدید ؛ امکان کپی‌کردن مستقیم اطلاعات در کلیپ‌ برد دستگاه توسط Message Beam نیز داده می شود.البته شما می توانید به جای استفاده از این اپلیکیشن از ؛ AirDroid نیز همین استفاده را کنید.

Capture

» دریافت اکستنشن مربوط به کروم ——> دریافت

» دریافت اپلیکیشن Message Beam —–> دریافت

» منبع : addictivetips «

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. خیلی ممنون بابت این برنامه واقعا مفید
    یه برنامه هم میتونید معرفی کنید که بشه هیچ کار اضافه ایی هر فایلی رو با وایرلس به گوشی فرستاد؟
    با airdroid کار میکنم ولی یه برنامه میخوام راحتر تر از اون
    مثل یه برنامه که تو راست کلیک بیاد و راحت بشه فایل رو سند کنی تو گوشی
    ممنون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *