آیا ساتیا نادلا گزینه مناسبی برای مدیریت مایکروسافت است؟

آیا ساتیا نادلا گزینه مناسبی برای مدیریت مایکروسافت است؟
  • 1392/11/16
  • بهراد جاود
  • 0

بالاخره بعد از یک مدت تقریبا طولانی، شرکت مایکروسافت مدیر جدید خود را معرفی کرد و او کسی نیست به جز ساتیا نادلا. از ۵ ماه پیش که استیو بالمر اعلام کرد قصد دارد خودش را بازنشست کند ساتیا نادلا به عنوان معاون ارشد بخش رایانش ابری و سرمایه گذاری شرکت، جزء یکی از برترین انتخاب های استیو بالمر بود. وقتی گزینه های بهتری مثل Alan Mulally از فورد علاقه ای به پذیرش این سمت در مایکروسافت از خود نشان ندادند، استیو بالمر ریسک نکرد و به جای فکر کردن روی گزینه های خارج از شرکت به سراغ ساتیا نادلا رفت. البته در مجموع می توان گفت او گزینه بدی هم نبود، بگذارید کمی بیشتر با او آشنا شویم.

Nadella

او در حیدر آباد هندوستان به دنیا آمده و بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه مانیپال به آمریکا مهاجرت کرد. او در مایکزوسافت یک چهره جدید نیست و از سال ‍۱۹۹۲ تا کنون در فعالیت های این شرکت حضور داشته. بر خلاف استیو بالمر که قبل از پیوستن به مایکروسافت یک دستیار مدیر تولید بود، نادلا از لحاظ تحصیلات و تجربیات کمی فنی تر است. او از دانشگاه مانیپال مدرک کارشناسی مهندسی الکترونیک دارد و از دانشگاه ویسکانسین هم مدرک کارشناسی ارشد در رشته علوم کامپیوتر دریافت کرده. علاوه بر این او از دانشگاه شیکاگو نیز به مدرک کارشناسی ارشد مدیریت کسب و کار دست یافته است.

در مجموع می توان گفت نادلا از خود بالمر هم گزینه بهتری به نظر می رسد. البته هنوز کسی با طرز فکر نادلا به عنوان مدیر یک شرکت آن هم شرکتی مثل مایکروسافت آشنا نیست و باید صبر کردید و دید در مورد موضوعات مختلف چه تصمیماتی می گیرد. می دانید که مایکروسافت به تازگی ایکس باکس وان را عرضه کرده و مدت زیادی نیست که نوکیا توسط مایکروسافت خریداری شده است. باید دید نادلا چه دیدگاهی نسبت به کنسول ایکس باکس دارد و برای رقابت با رقیب اصلی خود در کنسول ها یعنی سونی چه برنامه ای دارد یا اینکه از نوکیا چطور می خواهد استفاده کند. با وجود رقبای بزرگی چون اپل و سامسونگ در زمینه های مختلف او باید برنامه ریزی دقیق و صحیحی داشته باشد تا بتواند مایکروسافت را در رقابت نفس گیر این روزها پیروز کند. به نظر شما مایکروسافت چه آینده ای پیش رو دارد و آیا نادلا چه شرایطی برای این شرکت ایجاد خواهد کرد؟

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *