مایکروسافت: نسخه جدید ویندوز فون ( ۸.۱ ) بهار سال جاری میلادی منتشر می شود

مایکروسافت: نسخه جدید ویندوز فون ( ۸.۱ ) بهار سال جاری میلادی منتشر می شود
  • 1392/12/4
  • بهراد جاود
  • 1

مایکروسافت در MWC امسال اعلام کرد که به روز رسانی بعدی سیستم عامل ویندوز فون – احتمالا با نام ویندوز فون ۸.۱ – در بهار سال جاری میلادی به طور رسمی برای دیوایس های حال حاضر و همین طور دیوایس های جدید عرضه می شود.

نسخه بعدی ویندوز فون دیگر احتیاجی به دکمه سخت افزاری روی دیوایس ندارد و از دکمه های روی صفحه نمایش پشتیبانی می کند. ویژگی مهم بعدی پشتیبانی از توانایی های دو سیم کارته است – که این یعنی نوکیا لومیا ۶۳۰ که دو سیم کارته هست پس از مدت کوتاهی بعد از انتشار ویندوز فون ۸.۱ عرضه خواهد شد. مایکروسافت برای ادغام پشتیبانی توانایی های دو سیم کارته در ویندوز فون با کوالکام همکاری کرده است. ضمنا از چیپ های جدید کوالکام از جمله اسنپ دراگون ۴۰۰ و اسنپ دراگون ۲۰۰ هم پشتیبانی می شود که البته هر دو چیپ برای اسمارت فون های اولترا چیپ گزینه های خوبی هستند.

Win_Phone_8.1

نسخه بعدی ویندوز فون همچنین به کاربران اجازه می دهد که نرم افزارها را روی میکرو SD ذخیره کنند که این یک خبر فوق العاده برای کاربران دیوایس هایی است که حافظه داخلی کمی دارند.

در این سخنرانی مایکروسافت از منشی مجازی شرکت مایکروسافت یا همان کورتانا که رقیب سیری شرکت اپل به حساب می آید سخنی به میان نیاورد ولی این نمی تواند به این معنا باشد که در نسخه بعدی ویندوز فون خبری از کورتانا نخواهد بود.

در این رویداد مایکروسافت زمان دقیقی برای انتشار ویندوز فون ۸.۱ اعلام نکرد اما همین که گفته شد در بهار سال جاری میلادی منتشر می شود می توان گفت این انتظار بیش سه ماه ادامه نخواهد داشت. چنانچه خبر جدیدی در مورد نسخه بعدی ویندوز فون به دستمان رسید حتما شما را آگاه می کنیم.

مرجع: phonearena.com

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *