چطور همه اعلان‌های آندروید را روی PC و مک دریافت کنیم

چطور همه اعلان‌های آندروید را روی PC و مک دریافت کنیم
  • 1393/4/10
  • Jeff Mosawy
  • 1

در نظر بگیرید که شما مشغول کار کردن با رایانه خود برای انجام یک وظیفه بسیار مهم هستید، ناگهان صدای اعلان (Notification)‌ گوشی هوشمند شما به صدا در آید؛ آیا حاضرید از رایانه خود دست بکشید و مشغول بررسی اعلان‌های تلفن هوشمند خود شوید؟ اگر تلفن هوشمند شما دارای سیستم‌عامل آندروید است، خیالتان راحت! از این پس می‌توانید تمامی اعلان‌های آندروید را روی PC و مک دریافت کنید.

برای استفاده از ویژگی، قدم اول و مهم آن است که دستگاه شما دارای نسخه آندروید ۴.۱ یا بالاتر باشد. اعلان‌ها با استفاده از مرورگر کروم در بخش «مرکز اعلان‌ها» یا همان Notification Center نمایش داده خواهد شد؛ در نتیجه وابستگی به سیستم‌عامل معنی نخواهد داشت و بر روی هر سیستم‌عاملی که مرورگر کروم را احرا می‌کند، قابل پیاده‌سازی خواهد شد.

 

  • نصب و آماده‌سازی PushBullet

ابتدا می‌بایست که PushBullet for Android را از Google Play نصب کنید. بعد از نصب، PushBullet را اجرا کرده و با همان اکانت گوگل فعلی خود، لوگین کنید.

sign-into-pushbullet-on-android

طبق راهنمایی که بر روی صفحه برای شما نمایان می‌شود، مراحل را یکی پس از دیگری طی کنی تا قابلیت Notification Sharing (به اشتراک‌گذاری اعلان‌ها) را فعال کنید.  با این‌کار، شما به PushBullet این اجازه را خواهید داد که به اعلان‌های داخل دستگاه تلفن هوشمند خود دسترسی پیدا کنند.

pushbullet-android-notification-mirroring-service

مرحله بعدی، نصب افزونه مختص با گوگل‌کروم است. افزونه PushBullet Extension را از فروشگاه نرم‌افزاری کروم دریافت کنید. پس از نصب این افزونه، با توجه به عکس زیر، وارد حساب گوگل خودتان شوید.

sync-android-notifications-with-chrome

  • مشاهده اعلان‌های خود

اکنون هر زمان اعلانی وارد گوشی هوشمند شما می‌شود، شما آن‌ها را در کامپیوتر خود خواهید داشت. این افزونه نیز طوری طراحی شده است که اعلان‌ها پس از ۵ ثانیه از صفحه دسکتاپ شما مخفی شود، اما همچنان در بخش اعلان‌های کروم خواهد ماند.

get-android-notifications-on-pc

PushBullet دارای قابلیت‌های دیگری نیز می‌باشد. مثلاً شما با استفاده از گزینه Disable Mirroring می‌توانید که اعلان‌های نرم‌افزارهای مورد نظر خود را متوقف کنید؛ در اینصورت دیگر اعلانی دریافت نخواهید کرد.

گزینه دیگری با نام Dismiss on device وجود دارد که درصورت انتخاب آن، اعلان مورد نظر شما هم از روی کامپیوتر شما و هم از روی تلفن هوشمند شما حذف خواهد شد و نادیده گرفته می‌شود.

  • تنظیمات نمایش اعلان‌ها

شما با استفاده از تنظیمات تعبیه شده در PushBullet، که با راست-کلیک بر روی آیکون آن و انتخاب گزینه Option قادر به دسترسی به آن هستید، می‌توانید تنظیمات نحوه نمایش اعلان‌ها را به‌دلخواه خود تغییر دهید. اگر می‌خواهید که برای مدتی PushBullet مزاحم شما نباشد، با ورود به صفحه تنظیمات و انتخاب گزینه Snooze می‌توانید از نمایش اعلان‌ها جلوگیری کنید.

همچنین اگر بخواهید که اعلان‌ها را برای مدت خیلی طولانی‌تری غیرفعال کنید، بر روی سربرگ Notification کلیک کرده و گزینه Don’t Show my phone’s notifications on my computer را انتخاب کنید. برای فعال‌سازی مجدد، کافیست که همین مراحل را مجدد تکرار کنید و عکس عملیات فوق را انجام دهید.

از جمله کارهای دیگری که می‌توانید برای PushBullet انجام دهید، باز نگه‌داشتن آن حتی با خروج از مرورگر کروم است؛ کافیست که وارد صفحه تنظیمات شوید و طبق تصویر ذیل، انجام دهید.

chrome-pushbullet-settings

  • خدمات دیگر PushBullet

اگر فکر می‌کنید که این افزونه تنها برای نمایش اعلان‌ها می‌باشد، باید به شما بگوییم خیر! این افزونه همچنین می‌تواند نسبت به ارسال پیام‌ها، لینک‌ها، فایل‌ها،‌ موقعیت و … اقدام نماید. این کار باعث می‌شود که صرفه‌جویی بسیار زیادی در تبادل اطلاعات میان کامپیوتر و تلفن همراه صورت گیرد.

 

send-notes-links-and-files-from-pc-to-android-phone

  • ارسال پیام‌کوتاه از سیستم خود

و یکی دیگر از مهم‌ترین قابلیت‌های این افزونه محبوب، ارسال پیام‌کوتاه از طریق کامیپوتر است. کافیست که افزونه MIghtyText را بر روی مرورگر خود نصب کنید تا با افزونه PushBullet هماهنگ شود و بتوانید که پیام‌های کوتاه خود را از طریق این افزونه ارسال نمایید.

send-text-messages-from-a-pc

منبع:‌ HowToGeek

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. این برنامه سر ناسازگاری با آی پی ایران داره.بنابراین همیشه باید از وی*پی*ان استفاده کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *