ورود همراه اول به نسل 3 و 4 موبایل

ورود همراه اول به نسل 3 و 4 موبایل
  • 1393/4/22
  • حدیث دلبرد
  • 0

با توجه به اینکه همراه اول هم اکنون شبکه نسل 2 را پوشش می‌دهد، نسل 3 و 4 نیز به زودی در شبکه این اپراتور راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار در این خصوص گفته است به زودی همراه اول وارد نسل 3 و 4 شده و به مشترکین خود این امکان را می‌دهد تا برای مکالمه‌هایشان ازیکی از این سه  شبکه استفاده کنند.

images (2)

به گزارش ایتنا، طرح موبایل نسل سوم در نیمه دوم امسال اجرا خواهد شد و به گفته‌ی مدیرعامل شرکت مخابرات، در صورت اتمام انحصار اپراتور سوم از شهریورماه، آمادگی ورود سریع به این عرصه وجود دارد.

محمد واعظی در این باره خبر داد که  زمان انحصاری رایتل در پایان مردادماه تمام  می‌شود و ابتدای شهریور، پروانه‌ی جدیدی برای اپراتورها صادر می‌شود که طبق آن در اوایل نیمه دوم سال، نسل 3 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

شرکت ارتباطات سیار زمانی که در سال 90 اقدام به خرید تجهیزات کرد، علاوه بر نسل 3 نسل 4 را نیز مدنظر قرار داد. مدیر عامل این شرکت می‌گوید اعلام وزیر ارتباطات مبتنی بر اینکه مجوز ارائه خدمات نسل‌های بالاتر که قرارست در شهریورماه امسال صادر شود، خبر مسرت‌بخشی است چرا که ورود به نسل‌های بالاتر، امکان استفاده از خدمات و کاهش هزینه  را برای مردم ایجاد می‌کند. از ویژگی‌های نسل‌های بالاتر به خصوص نسل چهارم کاهش هزینه‌ها است. البته باید به این نکته اشاره کرد که اکثر گوشی‌های کاربران از نسل سوم پشتیبانی می‌کنند.

همراه اول با در نظر گرفتن دریافت مجوز برای نسل‌های بالاتر در شهریورماه 93، در سال 92 اقدام به سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد دلاری برای توسعه شبکه خود کرده است و تجهیزات این حوزه را نیز خریداری نموده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *