افزایش سرعت فایرفاکس در وب‌گردی٬دانلود و…

افزایش سرعت فایرفاکس در وب‌گردی٬دانلود و…
  • 1393/5/1
  • پرهام مارزلو
  • 0

فایرفاکس یک مرورگر ضعیف و کم سرعت نیست و امروزه یکی از پرکاربر‌ترین مرورگرها است. اما آیا می‌توان آن را پرسرعت‌تر از قبل کرد؟ این دقیقا کاری است که FasterFox انجام می‌دهد. fasterfox یک افزونه‌ی کم‌حجم و پرکاربرد است که برای افزایش سرعت مرورگر فایرفاکس ٬ راه‌هایی را پیشنهاد می‌دهد.

این افزونه کارهایی از قبیل افزایش سرعت آپلود و دانلود فایل ٬ کاهش مدت زمان بارگذاری صفحات و افزایش سرعت پخش ویدیوهای وب‌سایت‌هایی همچون یوتیوب و فیس‌بوک را انجام می‌دهد.

FxWpTrue

افزونه دارای امکانات و قابلیت‌های متفاوتی است اما وقتی برای اولین بار منوی تنظیمات آن را باز می‌کنید ٬ فقط دو گزینه‌ی Presets و Fasterfox را مشاهده می‌کنید.بخش Presets شامل تنظیماتی برای تغییر حالت‌های افزایش سرعت افزونه می‌باشد و مجموعا 5 حالت برای انتخاب وجود دارد؛ Default/Normal ٬ Courteous ٬ Optimized ٬ Turbo/Strong و Custom.

در زیر هر یک از این حالات ٬ نوع کاربرد و عملکرد آن‌ها در یک خط نوشته شده است. به عنوان مثال ٬ حالت Normal تمامی تنظیمات مرورگر را ثابت و به حالت پیش فرض نگه می دارد اما حالت Turbo عملکرد و سرعت مرورگر را به بالاترین حد خود می‌رساند.

Fasterfox-Options111اگر شما یک کاربر معمولی هستید ٬ استفاده از یکی از این 4 حالت برایتان کافیست اما درغیر این صورت با انتخاب گزینه‌ی Custom می‌توانید تغییرات مورد نظرتان را مطابق میل خود اعمال نمایید. با استفاده از گزینه‌ی Custom ٬ پنجره های جدیدی در منوی تنظیمات برنامه ظاهر می‌شوند ( Cache , Connection , pipelining , rendering و popups ). هر کدام از این موارد تنظیمات خاصی را بر عملکرد مرورگر اعمال می کند.

در بخش FastFox و با تیک دار کردن گزینه‌ی Enhance prefetching می‌توان استثناهایی را برای افزونه قائل شد و سایت‌هایی را که دارای کلمات خاصی هستند را به صورت عادی باز کرد. این کلمات خاص را مطابق شکل در پنجره‌ی مربوطه وارد کنید.

Fasterfox-Options-Prefetching2222در هنگام امتحان این افزونه ٬ حالت Turbo Charged را هم مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم که تغییراتی که این حالت بر روی سرعت دانلود و بارگذاری صفحات ایجاد می‌کند بسیار محسوس و قابل توجه می‌باشند. همچنین در این حالت افزایش سرعت پخش ویدیوهای فیس بوک و یوتیوب نیز به خوبی احساس می‌شد؛ به گونه‌ای که در حین پخش ویدیوها ٬ تصویر هرگز گیر نداشت و بسیار روان پخش می‌شد.

Fasterfox-Options-Rendering333این افزونه مخصوص مرورگر فایرفاکس بوده و از لینک زیر قابل دسترسی برای تمامی کاربران می‌باشد:

لینک دریافت افزونه FasterFox

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *