نقد و بررسی بازی Broken Age مخصوص پلتفرم iOS

نقد و بررسی بازی Broken Age مخصوص پلتفرم iOS
  • 1393/5/2
  • پرهام مارزلو
  • 0

در بین سبک‌های مختلفی که برای بازی‌ها وجود دارد٬ سبک معمایی و فانتزی نیز دارای طرفداران خاص خودش است. خیلی از کاربران اینگونه از بازی‌ها را به بازی‌های پرهیجان و خشنی همچون Dead Trigger و Asphalt ترجیح می‌ دهند. امروز ما قصد داریم تا شما را با یکی از جدیدترین بازی‌های مربوط به این سبک آشنا کنیم.

Broken Age ٬ یک بازی معمایی و فانتزی است که داستان دو شخصیت از دو دنیای متفاوت را بیان می‌کند. این بازی چندی پیش برای پلتفرم های PC ٬ Mac ٬ لینوکس و آیپد ارائه شد و با استقبال خوبی از طرف کاربران مواجه گردید. در ادامه مروری بر داستان و ویژگی‌هایی بازی خواهیم داشد.

brokenage_main

بازی دارای یک طراحی انیمیشنی بسیار جذاب و حرفه ای است و با صدای زیبای افرادی همچون Elijah Wood ٬ Jack Black و Will Wheaton همراه شده است. این بازی دو قسمت دارد که فعلا قسمت اول آن منتشر شده است و قسمت بعدی نیز در ماه‌های آینده وارد فروشگاه خواهد شد. در این بخش به بررسی قسمت اول بازی می‌پردازیم.

گیم پلی

همانطور که گفتیم Broken Age داستان دو شخصیت متفاوت را بیان می‌کند، یک پسر و یک دختر که به نظر می‌رسد در دو دنیای متفاوت زندگی می‌کنند. نام دختر بازی٬ ولا (Vella) است که در شهر کوچکی زندگی می‌کند و مردم آن شهر برای سرکوب کردن یک هیولای دریایی دختران جوان را برایش قربانی می‌کنند که در غیر این صورت آن هیولا کل شهر را به نابودی می‌کشاند. این که دختری برای قربانی شدن انتخاب شود یک افتخار بزرگ برای اوست و خانواده ولا نیز از این جهت بسیار خوشحال هستند. اما ولا قصد دارد با فرار کردن و کشتن این هیولا خود و مردم شهر را نجات دهد.

ss_9ff75f303847500596d0853b6de5004ade5dc277.1920x1080در آن طرف داستان یک پسر به نام شای قرار دارد که در یک ماشین فضایی زندگی می‌کند. این ماشین فضایی توسط یک هوش مصنوعی که شای را فرزند خود می‌داند کنترل می‌شود. شای برای سرگرمی می‌تواند در سناریوهای نجات نقش داشته باشد که اصلا به آن علاقه‌ای ندارد. حبس بودن او در این ماشین فضای برای آماده ساختنش به منظور یک هدف بزرگ است که هنوز بر کاربران پوشیده است.

2592260-broken+age+(6)هنگامی که می‌خواهید بازی را شروع کنید٬ باید یکی از این دو شخصیت را انتخاب کرده و به پیش بروید. البته در ادامه نیز می‌توانید بین این دو شخصیت جابجا شده و داستان هر دو را پیش ببرید. همچنین می‌توانید داستان یکی از شخصیت ها را به طور کامل تمام کنید و بعد داستان دیگر را شروع کنید. لازم به ذکر است که داستان شای از ولا کمی کوتاه‌تر و جالب تر است.

با کلیک بر صفحه امکان جابجا کردن شخصیت و همچنین متمرکز شدن بر یک شیء و یا یک شخص وجود دارد. می توانید با افراد دیگر وارد گفت و گو شوید و در قسمت پایین صفحه سوالاتی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها بپرسید.

screen-shot-2014-01-18-at-8.19در حین پیش رفتن در مراحل مختلف ٬ بازی شما را مجبور به حل معماهای مختلفی می‌کند که به نظر من جذاب‌ترین بخش بازی نیز درگیر شدن بااین معماهای جالب است. از حل این معماها می‌توانید اشیائی را بدست آوردید و از آن ها در جاهای دیگر استفاده کنید. اکثر معماهای این بازی متوسط هستند و با کمی متمرکز شدن می‌توانید از پس آن‌ها بر بیایید. اما در اواخر داستان ولا با چند معمای پیچیده روبرو می‌شوید که به نظرم درگیر شدن با آن‌ها بسیار جذاب است. برای حل این معماها باید از کمک دیگر افراد و اشیاء استفاده کنید و یا خودتان آن‌ها را حل کنید.

11065تاچ بودن دستگاه به جذابیت‌های بازی روح تازه‌ای می‌بخشد. در نسخه مربوط به آیپد یک دکمه وجود دارد که به کاربر تمام افراد و وسایلی را که قابل انتخاب هستند را نشان می‌دهد. البته هرچقدر انتخاب این وسایل راحت است٬ انتخاب دیالوگ مورد نظراز لیست پایینی کمی سخت است و باید با ظرافت بیشری این کار انجام شود. البته این سختی برای آیپد 10 اینچی است و تصور انجام آن در یک آیپد مینی بسیار دشوار است.

گرافیک و صدا

بازی Broken Age در آیپد گرافیک فوق‌العاده‌ای دارد. نقاشی‌های انیمیشنی این بازی هر فردی را با هر سلیقه‌ای به خود جذب می‌کنند. البته در چند قسمت بعضی از وسایل دارای گرافیک پایینی هستند اما اگر آن‌ها را نادیده بگیریم ٬ بازی در مجموع گرافیک فوق‌العاده‌ای دارد. صداها و گویندگان این بازی نیز بسیار حرفه‌ای می‌باشند. با توجه به اینکه صدای شخصیت‌های بازی توسط چندین بازیگر مشهور اجرا شده است ٬ مطمئنا بخش صداها در این بازی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

Broken-Age-Hero-001در مجموع ٬ Broken Age با داستان‌های جالب ٬ معماهای درگیرکننده ٬ گرافیک بالا و دیالوگ‌های مختلف می‌تواند یک انتخاب خوب برای شما عزیزان باشد. این موضوع را نمره 9/10 این بازی در فروشگاه‌ها نشان می‌دهد. قسمت دوم این بازی نیز در ماه های آینده امسال در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. برای دریافت برنامه به لینک زیر مراجعه کنید و یا نسخه‌ی کرک شده و رایگان آن را از وب‌سایت‌های ایرانی تهیه نمایید.

لینک برنامه در آیتونز

منبع مطلب : اینجا

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *