نحوه راه اندازی یک آیفون جدید با بازیابی داده ها از یک مدل قدیمی تر

نحوه راه اندازی یک آیفون جدید با بازیابی داده ها از یک مدل قدیمی تر
  • 1396/10/30
  • رقیه کُرد
  • 0

اکثر کاربران محصولات شرکت اپل تجربه بازیابی ابزارهای iOS را دارند. گاهی اوقات هم باید آیفون یا آی پد خود را به دست تعمیرکاران سپرده و آنها هم مجبور به ریست کردن ابزار هستند. در پاره ای از موارد هم کاربران با مشکلات ناگهانی مثل خالی شدن سریع باتری مواجه می شوند که در این مواقع بهترین روش برای حل مساله، پشتیبان گیری از داده ها و بازیابی مجدد آنهاست.

گویا آی تی – اما یکی از مشکلات رایجی که نحوه حل آن چندان شناخته شده نیست این سناریوست: شما نیازمند انتقال محتویات یک ابزار iOS قدیمی به ابزاری جدید هستید، اما دستگاه جدید از قبل راه اندازی شده و در حال استفاده از آن هستید، اما محتویات قدیمی شما روی آن قرار ندارند. اما چاره چیست؟

در ابتدا اطمینان حاصل نمایید که یک فایل پشتیبان جدید از ابزار قدیمی در اختیار دارید. تفاوتی ندارد این فایل را از سرورهای آی کلاود دانلود کرده یا از طریق نرم افزار آی تیونز تهیه کرده باشید. برای پشتیبان گیری در آی کلاود بعد از ورود به قسمت تنظیمات ابزار روی نام حساب کاربری ضربه زده و بعد از ورود به بخش iCloud، به قسمت iCloud Backup رفته و نهایتا Back Up Now را بزنید. در نرم افزار آی تیونز هم بعد از اتصال ابزار با استفاده از رابط USB، آیکن آن را انتخاب و روی Back Up Now کلیک کنید. برای حصول اطمینان از ساخته شدن فایل پشتیبان در آی تیونز به منوی Preferences رفته و سپس بخش Devices را باز کنید؛ بعد از پیدا کردن نام ابزار، تاریخ و زمان ایجاد آخرین پشتیبان را بررسی کنید.

بعد از پایان مراحل فوق به سراغ ابزار جدید می رویم. اطمینان حاصل نمایید اگر از ابزار جدید برای عکس گرفتن، ضبط صدا یا ایجاد هر گونه فایل چند رسانه ای یا سند استفاده شده، این آیتم ها در جایی کپی یا همگام سازی شده اند تا بعد از حذف دستگاه، امکان بازیابی آنها وجود داشته باشد (برای مثال اگر از ابزار iCloud Photo Library استفاده می کنید، تمام تصاویر و ویدئوها باید در سرویس آی کلاود همگام سازی شوند؛ با این کار بعد از بازیابی محتویات ابزار قدیمی می توان این فایل ها را هم به دستگاه جدید اضافه کرد).

اگر مطمئن اید که کلیه فایل ها در جایی کپی یا همگام سازی شده اند، یا احیانا به فایل های دستگاه جدید نیازی ندارید، وقت پاک سازی آن فرا رسیده است. به این ترتیب عمل کنید:

قبل از ادامه کار با مراجعه به تنظیمات ابزار ویژگی Find My iPhone/iPad را غیرفعال کنید.

اگر قصد دارید محتویات ابزار را از طریق آی تیونز حذف کنید بهتر است دستورالعمل گام به گام اپل را از اینجا دنبال کنید.

اگر ترجیح می دهید عمل حذف را مستقیما از طریق ابزارها انجام دهید بعد از ورود به تنظیمات و باز کردن قسمت General به بخش Reset رفته و بعد از وارد کردن رمزعبور یا گذر واژه اپل ID، منتظر بمانید تا پروسه پاک سازی به پایان برسد.

حال می توانید عمل بازیابی فایل پشتیبان که از ابزار قدیمی تهیه کرده اید را انجام دهید. اگر این کار را روی آیفون یا آی پد سیم کارت خور انجام می دهید قبل از شروع عملیات بازیابی، سیم کارت را از دستگاه قدیمی جدا و به دستگاه جدید منتقل کنید.

در آی تیونز:

۱- ابزاری iOS ای را روشن و کارهای اولیه راه اندازی را انجام دهید تا زمانی که به صفحه Apps & Data می رسید؛ در این مرحله از شما سوال خواهد شد که قصد دارید دستگاه را چگونه راه اندازی کنید. گزینه Restore from iTunes Backup را انتخاب نمایید.

۲- آیفون یا آی پد را از طریق کابل USB به کامپیوتری که فایل پشتیبان تهیه شده توسط آی تیونز در آن قرار دارد، متصل نمایید.

۳- گزینه Restore Backup را کلیک کنید.

۴- فایل پشتیبان تهیه شده را انتخاب کنید.

۵- اعلان های بعدی را دنبال نموده تا زمانی که عملیات بازیابی به پایان برسد.

برای بازیابی فایل پشتیبان تهیه شده توسط سرویس آی کلاود این مراحل را دنبال کنید:

۱- بعد از روشن کردن دستگاه جدید، و طی کردن مراحل اولیه راه اندازی و رسیدن به صفحه Apps & Data، گزینه Restore from iCloud Backup را انتخاب کنید.

۲- با همان حساب کاربری که اقدام به تهیه پشتیبان نموده اید وارد سرویس شوید.

۳- از لیستی که ظاهر می شود، فایل پشتیبان تهیه شده را انتخاب نمایید.

۴- اعلان های بعدی را تا زمان اتمام پروسه بازیابی، دنبال کنید.

اپل برای انجام عملیات بازیابی توسط آی تیونز یا آی کلاود راهنماهای جامع تری در اینجا ارائه داده و البته لینک های آموزشی دیگری برای سایر سناریوهای احتمالی هم در نظر گرفته است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *