آتش سوزی دیوایس های سامسونگی ادامه دارد! این بار Galaxy S4 دستِ گل به آب داد!

آتش سوزی دیوایس های سامسونگی ادامه دارد! این بار Galaxy S4 دستِ گل به آب داد!
  • 1393/5/4
  • شهریار علی اصغر خانی
  • 1

ماجرا از این قرار است که دختری 13 ساله اهل تگزاس، اسمارت فون گلکسی اس 4 خود را زیر بالشت خود قرار می دهد و توسط بوی سوختگی اسمارت فون خود از خواب بیدار می شود، در ابتدا این دختر بچه که Ariel Tolfree نام دارد به این بو اهمیت نمی دهد و دوباره به خواب فرو می رود، اما خوشبختانه قبل از اینکه همه چیز از کنترل خارج شود دخترک دوباره از خواب بیدار می شود و متوجه سوختن اسمارت فون خود می شود!

Samsung-Galaxy-S4-catches-fire-under-the-pillow-of-a-13-year-old-girl.jpg

اما به راستی علت آتش سوزی چه چیزی می توانسته باشد؟ خانواده Tolfree یک باتری جایگزین را مسئول این حادثه می دانند، هنوز در مورد این که آیا باتری استاندارد بوده است یا خیر هیچ مدرکی در دست نیست.

سال گذشته نیز چنین اتفاقاتی برای آیفون و آیپد اپل نیز افتاده بود و به صاحبان آنان شوک وارد شده بود که حداقل یکی از آن ها متاسفانه کشنده بوده، احتمالا دلیل چنین اتفاقاتی استفاده از شارژ باتری غیر مجاز بوده است.

با صرف نظر از اینکه اینجا تقصیر بر گردن چه کسی بوده، سامسونگ قبول کرده است که مدل جدید اسمارت فون دخترک (احتمالا Galaxy S5)، ملافه، بالشت و سایر لوازم آسیب دیده جدیدی به Ariel و خانواده اش تحویل دهد!

سامسونگ به صاحبان اسمارت فون هایش هشدار می دهد که گوشی را زیر اجسامی که مانع رسیدن هوا به اسمارت فون می شود (مانند بالشت) نگاه ندارند زیرا عدم جریان هوا می تواند موجب آتش سوزی دستگاه شود.

متن اصلی هشدار سامسونگ در این مورد:

“پوشش دستگاه با بالشت یا ملافه، بدن شما، لباس های ضخیم، و یا هر مورد دیگری که جریان هوا را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار می دهد و سبب کمتر رد و بدل شدن جریان هوا می شود می تواند موجب اختلال در عملکرد دستگاه، حتی آتش سوزی یا انفجار شود و موجب آسیب های جدی مالی و جانی می شود.”

[ منبع : phonearena ]

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. یکی هم گفته بودن تو یکی از شهرهای ایران ، مرده گوشی سامسونگ مدل ها اس رو تو شلوار روی چوب لباسی گذاشته و بعدم منفجر شده.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *