اضافه کردن یک منوی زیبا و کاربردی به ویندوز 8 با MetroSidebar

اضافه کردن یک منوی زیبا و کاربردی به ویندوز 8 با MetroSidebar
  • 1393/5/4
  • پرهام مارزلو
  • 0

شرکت مایکروسافت با اضافه کردن یک منوی متروی زیبا و کاربردی به استارت اسکرین ویندوز 8 و 8.1 تحول بزرگی در نسخه‌های ویندوز خود ایجاد کرد و این تحول باعث شد تا از گجت‌های مختلف ویندوز چشم‌پوشی کند. اما ممکن است شما نیز مانند بنده به دنبال اضافه کردن ویجت‌ها و گجت‌های مختلفی به دسکتاپ ویندوز 8 خود باشید.

در این قسمت می‌خواهیم شما را با برنامه‌ی کاربردی و کاربرپسند MetroSidebar آشنا کنیم. به کمک این برنامه می‌توانید یک منوی Ul جذاب و کاربردی به دسکتاپ اضافه کنید.

group2Metrosidebar یک برنامه مبتدی و ساده نیست بلکه بسیار حرفه‌ای طراحی شده است. منوی این برنامه در صفحه‌ی دسکتاپ بسیار زیبا به نظر می‌رسد و تناسب بسیاری با ویندوز 8 دارد. برنامه دارای مراحل نصب ساده‌ای است و گجت‌ها و امکانات متفاوتی را ارائه می‌دهد.

همچنین منوی برنامه به شما اجازه‌ی ایجاد کاشی‌های مختلفی را می‌دهد؛ کاشی‌های مربوط به وضعیت آب و هوا، ساعت، آلارم و بسیاری دیگر. همچنین می‌توانید شرت‌کات‌هایی را از برنامه‌ها و صفحه‌های مختلف در آن قرار دهید.

MetroSidebarپس از نصب، منوی برنامه مطابق شکل بالا در سمت راست قرار می‌گیرد و به صورت پیش‌فرض دارای کاشی‌های مختلفی نیز می‌باشد. همچنین در منوی برنامه امکان دسترسی سریع به کنترل‌پنل،مرورگر و سطل بازیافت کامپیوتر وجود دارد که می‌توانید آن ها را تغییر دهید.

نکته‌ی جالب در اینجا، امکان اضافه کردن تعداد بسیار زیادی کاشی به منوی برنامه می‌باشد. اگر فضای آن نیز پر شود کاشی‌های بعدی در ادامه‌ی منو قرا می‌گیرند که از طریق ورود به فضای برنامه قابل مشاهده هستند.

MetroSidebarهر کاشی در منوی برنامه را می‌توانید به رنگ مورد نظر خود در بیاورد و حتی آنرا جابجا کنید. همچنین با انتخاب گزینه‌ی Edit می‌توانید آن‌ها را جابجا کنید. این گزینه به شکل مداد در قسمت پایین منو قرار گرفته است. البته با این که می‌توانید رنگ کاشی‌ها را انتخاب کنید اما در جابجایی‌ آن‌ها بسیار محدود هستید و برنامه معمولا خودش سایز و جای هر کاشی را تعیین می‌کند.

Configureبرای اضافه کردن یک کاشی باید وارد برنامه شوید و مطابق شکل بر روی گزینه‌ی + کلیک کنید و برنامه‌ی مورد نظرتان را از لیستی که به نمایش در می‌آید انتخاب نمایید. همچنین برنامه به شما اجازه‌ی دانلود کاشی‌هایی را از اینترنت می‌دهد.

Add-Tileاگر علاقه‌مند به دانلود این برنامه برای ویندوز 8 خود هستید می‌توانید از طریق لینک زیر آن را دریافت و نصب کنید. این برنامه‌ به افراد با سلیقه و زیباپسند به شدت توصیه می‌شود.

لینک وب‌سایت سازنده جهت دریافت برنامه

لینک منبع مطلب

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *