با گلکسی نوت 4 و ویژگی‌های احتمالی آن آشنا شوید

با گلکسی نوت 4 و ویژگی‌های احتمالی آن آشنا شوید
  • 1393/5/7
  • پرهام مارزلو
  • 0

بسیاری از خریداران اسمارت‌فون‌ها به اندازه‌ی صغحه نمایش اهمیت خاصی می‌دهند چراکه می‌خواهند به وب‌گردی، بازی و یا حتی طراحی در گوشی خود بپردازند. شرکت سامسونگ برای این دسته از کاربران هر ساله نسخه‌ی جدیدی از گوشی Galaxy Note خود را وارد بازار می‌کند.

از زمان عرضه‌ی اولین گوشی گلکسی نوت حدودا دو سال و نیم می‌گذرد و این گوشی در آن زمان به تنهایی به کلمه‌ی فبلت معنا بخشید. پس از آن شرکت سامسونگ دو گوشی دیگر گلکسی نوت 2 و گلکسی نوت 3 را ارائه کرد.

حالا به استناد از برخی منابع آگاه، شرکت سامسونگ در حال طراحی و ساخت گلکسی نوت 4 است. متاسفانه هنوز شرکت سامسونگ هیچ بیانیه‌ای درزمینه‌ی ویژگی‌ها و امکانات این گوشی منتشر نکرده است و برای اطلاعات بیشتر باید به شایعات رجوع کنیم. شایعاتی که معمولا درست و نزدیک به واقعیت هستند. در این بخش می‌خواهیم ببینیم سامسونگ گلکسی نوت 4 چه ویژگی‌هایی را می‌تواند داشته باشد.

header-3طراحی

گلکسی نوت 4 که طبق شایعاتی مدل SM-N910 نیز نام دارد، مطمئنا با یک صفحه بزرگ وارد بازار می‌شود، در این موضوع هیچ شکی نیست اما چقدر بزرگ؟

متاسفانه هنوز هیچ عکس و یا خبری مبنی بر این موضوع منتشر نشده است و به همین خاطر نمی‌توان با اطمینان نظر داد، اما به احتمال زیاد این گوشی همانند گلکسی نوت 3 با صفحه‌ی حدودا 5.7 اینچی طراحی می‌شود.

همچنین این احتمال وجود دارد که در گلکسی نوت 4 همانند Galaxy S5 از بدنه‌ی پشتی پلاستیکی با طراحی توپی شکل استفاده شود. البته شایعاتی نیز مبنی بر رد این موضوع منتشر شده‌اند و به همین خاطر نمی‌توان در آن یقین داشت.

samsung-side-1
آیا در نوت4 همانند گلکسی اس5 از بدنه پشتی پلاستیکی استفاده خواهد شد؟

از گلکسی نوت 4 انتظار می‌رود که ضد غبار و ضد آب باشد و این یکی از باور پذیرترین شایعات است. از آنجایی که در گلکسی اس5 از IP67 Rating استفاده شده، معرفی گلکسی نوت 4 با صفحه‌ی ضد چربی ما را زیاد غافلگیر نخواهد کرد.

به احتمال زیاد سنسورهای جدیدی به این اسمارت‌فون اضافه خواهندشد که از جمله آن‌ها حسگر اثر انگشت بر روی دکمه‌ی هوم اسکرین و همچنین سنسور محاسبه ضربان قلب در پشت گوشی (همانند گلکسی اس 5) می‌باشند.

شایعات دیگری مبنی بر سنسور شناسایی اشعه فرا بنفش در نوت 4 نیز به گوش می‌رسد. اگر این شایعات واقعیت داشته باشند گوشی زمانی که شما در خطر آفتاب سوختگی باشید به شما هشدار خواهد داد و علاوه بر آن این سنسور به روشنایی اتوماتیک صفحه نیز کمک بسیاری می‌کند.

samsung-side-2
امکان اضافه شدن حسگر اثر انگشت در دکمه‌ی هوم‌اسکرین نوت 4 وجود دارد

مطمئنا گلکسی نوت 4 با یک قلم (S Pen) وارد بازار می‌شود و گفته می شود تغییراتی را نیز در این بخش خواهیم دید اما چه تغییراتی؟ متاسفانه هنوز هیچ خبری در این زمینه منتشر نشده است.

صفحه نمایش

یکی از عجیب‌ترین و داغ‌ترین شایعات مربوط به گلکسی نوت 4، عرضه‌ی دو مدل متفاوت از آن می‌باشد. یکی با صفحه‌ی همیشگی و مسطح و دیگری صفحه‌ای قابل انعطاف!

البته این شایعه نیز دور از باور ما نیست چرا که سال قبل گوشی Galaxy Round در واقع مدل انعطاف پذیر گلکسی نوت 3 بود که البته قلم هم نداشت.

همچنین گفته می‌شود که این انعطاف پذیری همانند Galaxy Round نخواهد بود و نوت 4 در سطح بالاتری از انعطاف پذیری قرار خواهد داشت. نام این فناوری YOUM Screen می‌باشد که قابلیت انعطاف بالاتر و حرفه‌ای دارد.

3sides

article-2507779-196E195F00000578-429_634x418با اینکه انتظار می‌رود صفخه‌ی نمایش گلکسی نوت در همان اندازه‌ی 5.7 اینچی خود باقی بماند اما مطمئنا تغییراتی را در رزولوشن صفحه خواهیم دید. شایعات می‌گویند رزولوشن نوت 4 به 2560در1140 پیکسل تغییر می‌کند. البته هنوز مشخص نیست که آیا هر دو نسخه‌ی نوت 4 دارای مشخصات صفحه‌ی نمایش یکسانی هستند یا خیر اما به احتمال زیاد در هر دو صفحه از فناوری Super AMOLED استفاده خواهد شد.

رابط کاربری و سیستم عامل

در نوت 4 از آخرین ورژن اندروید استفاده می‌شود و در اینکه بهترین عملکرد را در ان دارد شکی نیست. با دستیار هوشمند TouchWiz سرعت و عملکرد گوشی واقعا تقویت می‌شود. همچنین امکاناتی همچون استفاده از دو پنجره به صورت همزمان و داشتن قلم حرفه‌ای نیز در این زمینه بسیار پر کاربرد خواهد بود.

Screenshot-2014-04-07-17-50-34وجود امکاناتی همچون اثر انگشت برای امنیت برنامه‌های مختلف، قابلیت Swipe، ادغام اینترنت همراه و وای‌فای برای سرعت بالا‌تر و دانلود های حجیم و در آخر برنامه‌ی Download Booster در نوت 4 دور از انتظار نیست.

پردازنده و سخت‌افزار

به نظر می‌رسد گلکسی نوت 4 با دو مدل متفاوت در زمینه پردازنده و سخت افزار عرضه خواهد شد. طبق برخی شایعات در آمریکای جنوبی، کره‌جنوبی، چین و ژاپن از پردازنده‌ی Qoalcomm Snapdragon 805 Soc و بقیه کشور‌ها از چیپست مخصوص سامسونگ، به احتمال زیاد Exynos 5433 ، استفاده خواهند کرد.

اما در مورد حافظه‌ي گوشی و مدل‌های مختلف ان هنوز خبری منتشر نشده است اما ما یقین داریم که نسخه‌ی 32 گیگابایتی از نوت 4 با قابلیت میکرو‌اس‌دی وجود خواهد داشت. عرضه‌ی نسخه‌ی 128 گیگابایتی این گوشی نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

طبق اخبار و شایعات منتشر شده گلکسی نوت 4 با دوربین 16 مگاپیکسلی عرضه می‌شود (همانند گلکسی اس5). اما در نوت 4 امکانات و قابلیت‌های بیشتری در بخش عکس‌برداری قرار خواهد گرفت. البته شایعاتی مبنی بر کیفیت دوربین 12 مگاپیکسلی این گوشی نیز به گوش می‌رسد.

OLYMPUS DIGITAL CAMERAگلکسی نوت 4 به احتمال زیاد همانند اعضای قبلی خانواده نوت در اوایل ماه سپتامبر معرفی خواهد شد و با توچه به این موضوع که سال قبل گلکسی نوت 3 با قیمت 299 دلار عرضه شد قیمت آن نیز به احتمال زیاد بالا خواهد بود.

البته طبق شایعاتی جدید، شرکت سامسونگ به زودی ساخت این گوشی را آغاز خواهد کرد. اگر این موضوع صحت داشته باشد، نوت 4 یک هفته پس از معرفی رسمی وارد بازار خواهد شد.

لینک منبع مطلب

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *