افزایش کیفیت اینترنت در راستای ایجاد رقابت سالم

افزایش کیفیت اینترنت در راستای ایجاد رقابت سالم
  • 1393/5/11
  • حدیث دلبرد
  • 0

به گزارش ایتنا، محسن موسوی، یکی از اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، در رابطه با کیفیت اینترنت و فضای حاکم اظهار کرد: برای افزایش کیفیت اینترنت می‌بایست یک فضای رقابتی سالم ایجاد نمود. در حال حاضر موضوع انحصار در میان است که مانع رقابت بخش‌های خصوصی می‌شود. در صورت رفع انحصار مخابرات، رقابت نیز افزایش یافته و شاهد تحولاتی در اینترنت کشور خواهیم بود. البته موضوع دیگر محدودیت 128 کیلوبیتی است که باید رفع گردد.

images (1)

وی افزود: سرعت اینترنت برای کاربران خانگی نیز باید افزایش یابد؛ چرا که در حال حاضر محدودیت 128 کیلوبیتی مانع باز شدن برخی صفحات و عکس‌ها و ویدئوها می‌شود. این سرعت حداقل باید به 512 کیلو بیت بر ثانیه برسد.

همچنین محسن موسوی در رابطه با کم‌فروشی اینترنت اعلام نمود: این مقوله به دلیل کمبود پهنای باند ارائه‌دهندگان اینترنت است. وزارت ارتباطات در حال افزایش پهنای باند این شرکت‌هاست. بر این اساس نیز می‌توان از کم‌فروشی اینترنت جلوگیری کرد.

در کم فروشی اینترنت، ارائه دهنده اینترنت کمبود پهنای باند دارد و به همین دلیل مجبور است آن را بین کاربران بیشتری تقسیم کند. تقسیم کردن پهنای باند بین کاربران موجب کاهش سرعت اینترنت می‌شود و کاربر کندی سرعت را حساس می‌کند.

/پایان/

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *