چگونه تاریخچه‌ی مرورگر را در iPad پاک کنیم؟

چگونه تاریخچه‌ی مرورگر را در iPad پاک کنیم؟
  • 1393/6/3
  • مهدی صمصامی
  • 0

ممکن است شما هر روزه با تبلت خود به وب سایت های مختلفی سر بزنید و از صفحات بسیاری بازدید کنید. از هر مرورگری که برای این کار استفاده کنید، در نهایت تاریخچه ی مرورهای شما و صفحات مشاهده شده (Browsing History) را در خود ذخیره خواهد کرد. گاهی اوقات به دلیل مسائل شخصی یا کاری و یا امنیتی نیاز خواهید داشت که این تاریخچه را پاک کنید تا دیگران به آن دسترسی نداشته باشند. اگر برای مرور وب از iPad و مرورگر Safari استفاده می کنید، می توانید به راحتی این تاریخچه را پاک کنید. در این مطلب شیوه ی پاک کردن تاریخچه ی مرورگر را در iPad به شما آموزش خواهیم داد.

دو راه برای پاک کردن تاریخچه ی صفحات وب مرور شده (Browsing History) شده در iPad با iOS 7 وجود دارد : یکی از طریق خود مرورگر وب Safari و دیگری از طریق تنظیمات iPad (بخش Settings). هر دو روش بسیار ساده هستند. در ادامه به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را انجام دهید.

پاک کردن تاریخچه (History) با استفاده از Safari

اپلیکیشن Safari را با کلیک کردن بر روی آیکون آن در گوشه ی پایین و سمت چپ صفحه ی iPad (در صورتی که جای آن را تغییر نداده باشید) اجرا کنید.

iPad_browser_1_thumb

iPad_browser_2_thumb

اکنون آیکون مربوط به بوکمارک ها (Bookmarks) که در قسمت بالای پنجره ی مرورگر تان و سمت راست نوار آدرس قرار دارد را انتخاب کنید. آیکون بوکمارک ها تقریبا شبیه یک کتاب می باشد.

iPad_browser_4_thumb

پس از آن گزینه ی ‘History’ را انتخاب کنید. اکنون لیستی از تمام صفحاتی که تا کنون از آن ها بازدید کرده اید را خواهید دید. همچنین می توانید ببینید که در چه تاریخی به آن وب سایت سر زده اید.

در قسمت پایین لیست نمایش داده شده، گزینه ی ‘Clear’ را خواهید دید. روی آن تپ کنید.

با انجام این کار دو گزینه برای شما به نمایش در می آید : ‘Clear History’ (پاک کردن تاریخچه) و ‘Cancel’ (لغو). برای پاک کردن تاریخچه ی مرور ها، کافی است گزینه ی ‘Clear History’ را انتخاب کنید. پس از آن لیست خالی خواهد شد و تاریخچه ی Safari پاک خواهد شد.

پاک کردن تاریخچه (History) با استفاده از Settings

برای انجام این کار، اپلیکیشن Setting را از هوم اسکرین خود اجرا کنید.

پس از باز شدن تنظیمات (Settings)، با لمس کردن صفحه ی iPad از پایین به بالا، در صفحه ی تنظیمات اسکرول کنید تا گزینه ی Safari را ببینید. سپس آن را انتخاب نمایید.

پس از آن گزینه ی Clear History (پاک کردن تاریخچه) را مشاهده خواهید کرد. این گزینه در بالای گزینه ی Clear Cookies and Data قرار دارد.

iPad_browser_7_thumb

فقط کافی است آن گزینه را انتخاب کنید. پس از آن یک پیغام نمایش داده می شود که از شما می خواهد پاک کردن اطلاعات را تایید کنید. برای تایید روی گزینه ی ‘Clear’ کلیک کنید. پس از تمامی تاریخچه ی مرورگر شما برای همیشه پاک خواهد شد.

iPad_browser_8_thumb

 

منبع : PCAdvisor.co.uk

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *