آموزش قرار دادن ویدیو در پس زمینه‌ی دسکتاپ

آموزش قرار دادن ویدیو در پس زمینه‌ی دسکتاپ
  • 1393/6/7
  • مهدی صمصامی
  • 1

ogy9lylcu16dajus98d0

ویندوز ویستا دارای ویژگی ای به نام DreamScene بود که با استفاده از آن می توانستید تصاویر متحرک را در پس زمینه ی دسکتاپ خود داشته باشید. پس از عرضه ی ویندوز 7، همانند ویندوز ویستا، این قابلیت نیز نادیده گرفته شد و دیگر ارائه نشد و کاربران از وجود آن محروم شدند. اما نرم افزار مفید و کاربردی VLC Media Player راه حل مشابهی را برای انجام این کار فراهم می کند. فقط کافی است یک فایل ویدیویی را با نرم افزار اجرا کنید، سپس از منوی Video گزینه ی Set as Wallpaper را انتخاب کنید تا فایل تصویری تان در پس زمینه ی صفحه قرار بگیرد.

البته دو نکته وجود دارد که باید به آن توجه کنید. اول : برای اینکه این افکت ادامه داشته باشد، باید نرم افزار VLC باز و در حال اجرا باشد، یعنی زمانی که برنامه را ببندید، تصویر پس زمینه ی اصلی دسکتاپ تان نمایش داده خواهد شد. دوم : تمامی آیکون ها و میانبرهای روی دسکتاپ شما با انجام این فرایند مخفی می شوند، که ممکن است چندان برای شما خوشایند نباشد. اگر قبلا آیکون های دسکتاپ تان را مخفی کرده باشید، دیگر این مورد چندان اهمیت نخواهد داشت.

اما واقعا به چه دلیل به این کار نیاز خواهید داشت؟ فرض کنید بخواهید نیمی از حواس تان را در اختیار یک فیلم یا برنامه ی تلویزیونی قرار بدهید و بقیه ی حواس تان مشغول چیزی دیگر در پس زمینه باشد. یا اینکه می خواهید در حین کار، یک کلیپ جذاب و آرامش بخش از طلوع خورشید را روی پس زمینه ی خود قرار دهید. همچنین اگر بخواهید می توانید از استریم های زنده ی موجود در اینترنت استفاده کرده و آن ها در پس زمینه قرار دهید. VLC این گزینه را نیز برایتان فراهم کرده است.

 

منبع : Gizmodo.com

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *