شیوع یک بدافزار بوسیله ویدئوی مرگ رهبر کره شمالی

شیوع یک بدافزار بوسیله ویدئوی مرگ رهبر کره شمالی
  • 1390/10/25
  • علیرضا
  • 2

همانطور که انتظار میرود خلافکاران فضای سایبر از هر فرصتی به منظور آلودگی کاربران استفاده میکنند . خبرهایی که برای کاربران اهمیت زیادی داشته باشد طعمه ی خوبیست تا از این طریق بتوان بدافزارها را گسترش داد . خبرهایی مثل حوادث طبیعی که سال های قبل اتفاق افتادند ، مثل طوفان ها و زلزله ها و یا حتی مرگ افراد و شخصیت های مهم که همیشه دنبال کنندگان زیادی دارند .

چندی پیش رهبر دیکتاتور کره شمالی ” کیم جونگ ایل ” در اثر حمله قلبی در حین مسافرت با قطار درگذشت . هکرها نیز از این فرصت استفاده کرده و شروع به گسترش بدافزارهای خود کردند . آزمایشگاه شرکت امنیتی ESET در آمریکای لاتین متوجه شیوع یک بدافزار با استفاده از ویدئویی در رابطه با مرگ کیم جونگ ایل شده است .

این ویدئو که از طریق یوتیوب منتشر شده است به خودی خود آلوده نیست . اما در قسمت توضیحات این ویدئو لینکی وجود دارد که ظاهرا شما را دعوت به دیدن کامل این ویدئو میکند .

پس از کلیک بروی این لینک شما به وبسایتی خواهید رفت که ظاهرا محلی برای آپلود نامحدود کلیپ ها میباشد . در این وبسایت از شما درخواست میشود که یک نوار ابزار مخصوص مرورگر شما وجود دارد که باید آن را نصب کنید .

هنگامی که کاربر شروع به نصب نوار ابزار جعلی میکند ، یک برنامه به صورت اتوماتیک داخل سیستم کاربر کپی میشود . این برنامه به صورت معمول جزو دسته ابزارهای تبلیغاتی ، جاسوس افزارها و یا ربات هاست .

البته شرکت ESET اطمینان داده است که کاربران محصولات این شرکت از این بدافزار در امان خواهند بود . تصویری از هشدار مربوط به شناسایی این بدافزار در نسخه اسپانیایی ESET Smart Security را در ادامه مشاهده میکنید .

همچنین یک تیم امنیتی از هند گزارش داده است که یک فایل PDF با عنوان brief_introduction_of_kim_jong_Ill_pdf.pdf مدتی است در اینترنت منتشر شده است که از آسیب پذیری برنامه Adobe Acrobat Reader استفاده کرده و سیستم را آلوده میکند . پس از آلودگی سیستم ، هکرها میتوانندکدهای مخرب خود را از راه دور روی سیستم قربانی اجرا کنند . همچنین توصیه متخصصان این است که آخرین بروزرسانی های مربوط به فلش و آکروبات ریدر را دریافت کرده و نصب کنید . 

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. جدا اونی که بیاد به همین راحتی یک تولبار نصب کنه خوب حقشه دیگه :دی به همین راحتی بگه نصب کنید طرفم نصب کنه

    1. درسته . واقعا بعضی کاربرا خیلی بیخیالن و به راحتی هر درخواستی ازشون میشه ، موافقت میکنن .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *