آموزش مسدود سازی تبلیغات اپلیکیشن یوتیوب (اندروید)

آموزش مسدود سازی تبلیغات اپلیکیشن یوتیوب (اندروید)
  • 1395/11/25
  • زهرا معبودی
  • 0

مسدود کنندگان تبلیغات (Ad-blockers) سنتی مثل AdAway و AdBlock Plus که در دستگاه‌های روت شده کار می‌کردند، دیگر تاثیری بر روی یوتیوب ندارند. تا امروز، اگر می‌خواستید از شر تبلیغاتی که قبل از پخش ویدیوها نمایش داده می‌شود راحت شوید، دو راه پیش رو داشتید؛ یا اشتراک قرمز یوتیوب تهیه کنید، یا از ماژول Xposed استفاده نمایید تا خود اپلیکیشن یوتیوب را تغییر داده و از پخش تبلیغات جلوگیری کند.

ولی Xposed گزینه‌ای نیست که همه قادر به استفاده از آن باشند. بوت لودر بعضی از موبایل‌ها قفل است و در نتیجه امکان استفاده از TWRP و Xposed Framework وجود ندارد. مسئله‌ی دیگر این است که Xposed سرویس Android Pay و سرویس‌های مشابه آن را که برای خیلی از کاربران اهمیت دارد خراب می‌کند.

Block Ads in Android's YouTube App Without Using Xposed

اما توسعه دهنده‌ای به نام Arter97 بالاخره راهی برای حل این مشکل پیدا کرده است. او هم مثل Xposed خود اپلیکیشن یوتیوب را تغییر داده تا دیگر تبلیغات نشان ندهد، ولی خروجی کار خود را در یک بسته منتشر کرده است. یعنی برای مسدود سازی تبلیغات اپ یوتیوب اندروید فقط کافی است دستگاه خود را روت کنید.

چیزهای مورد نیاز:

  • دستگاه اندرویدی روت شده
  • مرورگر فایل با دسترسی روت

مرحله ۱ – یافتن DPI و نوع پردازنده

فایل APK دستکاری شده‌ی یوتیوب با توجه به دستگاه‌های مختلف در چند گونه‌ی متفاوت منتشر شده است. بنابراین ابتدا باید نوع پردازنده‌ی موبایل یا تبلت و مقدار DPI دستگاه خود را پیدا کنید. اگر نمی‌دانید DPI چیست، می‌توانید مقدار آن را به وسیله‌ی اپلیکیشنی به نام DPI Checker که استفاده از آن خیلی راحت است پیدا کنید.

حالا برای یافتن نوع پردازنده‌ی خود می‌توانید از اپلیکیشنی به نام Droid Hardware Info استفاده نمایید. این برنامه به اندازه‌ی DPI Checker سر راست نیست، پس اگر نیاز به راهنما داشتید حتماً در گوگل جستجو کنید.

مرحله ۲ – دانلود APK مناسب برای دستگاه شما

حالا که مقدار DPI و نوع پردازنده‌ی خود را می‌دانید، با استفاده از یکی از لینک‌های زیر فایل APK اپلیکیشن بدون تبلیغ یوتیوب را متناسب با دستگاه خود دانلود کنید:

مسدود سازی تبلیغات اپلیکیشن یوتیوب

مرحله ۳ – حذف اپلیکیشن قدیمی یوتیوب

اکنون برای نصب نسخه‌ی دستکاری شده، باید از شر اپلیکیشن پیشفرض یوتیوب خلاص شوید. برای انجام این کار پیشنهاد می‌کنم از برنامه‌ی Titanium Backup استفاده کنید.

بعد از نصب این برنامه به منوی Backup/Restore بروید و اپلیکیشن YouTube را از لیست موجود انتخاب کنید. اگر می‌خواهید جنبه‌ی احتیاط را رعایت کنید، در پنجره‌ی پاپ آپ می‌توانید دکمه‌ی Backup! را انتخاب نمایید. اما برای حذف کردن اپ، کافی است دکمه‌ی قرمز Uninstall! را لمس کنید. سپس انتخاب خود تایید نمایید تا همه چیز برای نصب نسخه‌ی بدون تبلیغ یوتیوب آماده شود.

مسدود سازی تبلیغات اپلیکیشن یوتیوب

مسدود سازی تبلیغات اپلیکیشن یوتیوب

مسدود سازی تبلیغات اپلیکیشن یوتیوب

مرحله ۴ – ساخت یک پوشه‌ی YouTube جدید در پارتیشن سیستم دستگاه

حالا مرورگر فایل مورد نظر خود را باز کرده و از پارتیشن روت دستگاه به پوشه‌ی /system/app بروید. در آن جا یک پوشه‌ی جدید بسازید و نام آن را YouTube بگذارید (به کوچک و بزرگ بودن حروف دقت کنید).

مسدود سازی تبلیغات اپلیکیشن یوتیوب

مسدود سازی تبلیغات اپلیکیشن یوتیوب

سپس بر روی پوشه‌ای که ساختید یک لمس طولانی کرده و از منویی که باز می‌شود گزینه‌ی Permissions را انتخاب کنید. در بخش بعدی دسته بندی Owner را به Read, Write, and Execute و دسته بندی‌های دیگر را به Read and Execute تغییر دهید. یا اگر مرورگر فایل شما قادر به دریافت مجوزهای عددی می‌باشد، کافی است مقدار ۰۷۵۵ را تعیین نمایید.

مسدود سازی تبلیغات اپلیکیشن یوتیوب

مسدود سازی تبلیغات اپلیکیشن یوتیوب

مرحله ۵ – کپی کردن فایل APK به درون پوشه‌ی جدید و راه‌اندازی مجدد دستگاه

در این مرحله باید به پوشه‌ی Download یا هر جای دیگری که فایل APK یوتیوب دستکاری شده قرار دارد بروید. بعد فایل APK را کپی و آن را درون پوشه‌ی YouTube که همین الان ساختید پیست کنید. سپس به سادگی دستگاه را دوباره راه‌اندازی نمایید تا تغییرات اعمال شود.

مسدود سازی تبلیغات اپلیکیشن یوتیوب

مسدود سازی تبلیغات اپلیکیشن یوتیوب

مرحله ۶ – از ویدیوهای بدون تبلیغ یوتیوب لذت ببرید

پس از این که گوشی بالا آمد، به همان شکل گذشته می‌توانید از اپلیکیشن یوتیوب خود استفاده کنید، متنهی یک تفاوت اساسی ایجاد شده: همه‌ی تبلیغات از بین رفته است. تنها اشکال این روش این است که دیگر نمی‌توانید اپلیکیشن را به وسیله‌ی گوگل پلی آپدیت کنید، ولی می‌توانید وبسایت توسعه دهنده‌ی این برنامه را بررسی کنید تا به‌روز رسانی‌های جدید را دریافت کرده و فایل آن را مجدداً در مسیر پوشه‌ی /system/app/YouTube با فایل قبلی جایگزین نمایید.

دیدگاه های خود را در رابطه با این ترفند با گویا آی تی در میان بگذارید و در صورتی که تجربه ای ارزشمند در این باره دارید آن را به ما بگویید. همچنین این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *