چگونه در حالت آفلاین فیلم های یوتیوب را دانلود کنیم؟

چگونه در حالت آفلاین فیلم های یوتیوب را دانلود کنیم؟
  • 1395/7/5
  • زهرا معبودی
  • 0

برنامه اختصاصی یوتیوب دارای ویژگی بسیار خوبی است که به شما امکان می دهد که فیلم های مورد علاقه خود را در هنگام اتصال دانلود کنید و بعد وقتی که آفلاین شدید از طریق همین اپلیکیشن فیلم ها را مشاهده کنید. هیچ گونه محدودیتی در این باره وجود ندارد شما به راحتی می توانید در تمام دستگاه های اندرویدی و ios که از این اپلیکیشن پشتیبانی می کنند این کار را انجام دهید.

این یک قانون اساسی برای یوتیوب است که اجازه نمی دهد فیلم هایش دانلود شوند اما اجازه می دهد که از طریق اپلیکیشن اختصاصی اش، فیلم ها ذخیره شوند و قابل مشاهده باشند.

شما در حالت آنلاین می توانید تمام فیلم هایی که روی این اپلیکیشن قابل مشاهده اند را ذخیره کنید اما قابلیت اصلی یوتیوب که امروز مورد بحث گویا آی تی است این است که شما می توانید از طریق آن برخی فیلم ها را در حالت آفلاین ذخیره و مشاهده کنید. از جمله فیلم هایی که این امکان را دارند، می توان به آن دسته از محتوایی اشاره کرد که مشمول قانون کپی رایت نمی شوند.

مثلا به تصویر زیر نگاه کنید. این دو تصویر در هنگام آفلاین بودن دستگاه، نمایش داده می شود. همانطور که مشاهده می کنید آیکون دانلود برای عکس سمت چپ فعال ولی برای عکس سمت راست فعال نیست که دلیلش همان مساله ی کپی رایت است.

چگونه فیلم ها را در حالت آفلاین ذخیره کنیم؟

how-to-save-a-video-offline-in-the-youtube-app

برای ذخیره ی فیلم ها و دانلود از یوتیوب، کافیست ابتدا وارد اپلیکیشن یوتیوب شوید و فیلمی را که می خواهید آن را download کنید را باز کنید. به بخش پایینی فیلم نگاه کنید. اگر دکمه download فعال بود، می توانید فیلم مورد نظرتان را ذخیره کنید و از طریق همین اپلیکیشن آن را مشاهده کنید. در غیر اینصورت، مطمئن باشید فیلم مورد نظرتان مشمول قانون کپی رایت است.

هنگامی که بر دکمه download کلیک ( ضربه ) زدید، این سامانه به شما اجازه می دهد که فیلم دلخواهتان را در قالب های کیفیتی مختلف ذخیره کنید. مسلما اگر بخواهید با کیفیت عالی فیلم را ذخیره کنید و نگران از دست رفتن ترافیک و .. نیستید، می توانید از گزینه HD استفاده کنید. دیگر گزینه ها نیز در یک منوی ساده، قابل مشاهده است که کافیست انگشتتان را روی آن بزنید تا فرآیند شروع شود.

how-to-save-a-video-offline-in-the-youtube-app

وقتی که فیلم شروع به دانلود شدن نمود، می توانید یک دایره آبی رنگ، را در اطراف دکمه دانلود ببینید که میزان دانلود فیلم را به شما نشان می دهد.

چگونه فرآیند download را متوقف کنیم؟

شاید هنگام ذخیره کردن فیلم متوجه شوید، فیلم مورد نظر، آن فیلمی نیست که قصد ذخیره سازی ان را داشته اید.  در عین حال سر در گم می شوید که چگونه قبل از اتمام پروسه دانلود، این کار را متوقف کنید. برای این منظور باید به بخش پروفایل شخصی تان بروید.

در بخش هایی که این پنل کاربری در اختیارتان قرار داده می توانید وارد بخش فیلم های آفلاین شوید. در این جا لیستی از فیلم ها را مشاهده می کنید، که ذخیره کرده اید و یا در حال ذخیره شدن هستند.

اگر حلقه آبی در اطراف دکمه دانلود مربوط به فیلم کماکان قابل مشاهده است و در حال تکمیل می باشد، می توانید روی آن ضربه بزنید. در چنین شرایطی گزینه ای مشاهده می کنید، که به شما اجازه می دهد که فرآیند دانلود و ذخیره را PAUSE کنید. اما اگر بخواهید کاملا این فرآیند را متوقف کنید و فیلم را از لیست دانلود و ذخیره، حذف کنید، کافی است روی گزینه Remove from offline کلیک کنید ( ضربه بزنید ). بدین صورت فیلم مورد نظر متوقف شده و از لیست دانلود حذف می شود.

how-to-save-a-video-offline-in-the-youtube-app

نا گفته نماند که این قابلیت برای برخی از افراد قابل دسترس نیست. برای این منظور ابتدای امر، اپلیکیشن یوتیوب خود را بروز رسانی کنید. همانطور که پیش از این هم در گویا آی تی ذکر شده است، برای بروز رسانی این سامانه لازم است که ابتدا، این اپلیکیشن را کامل حذف کنید و بعد نسخه جدید آن را از مارکت ها دانلود کنید و بروز رسانی جدید را نصب کنید.

این قابلیت در حال حاضر برای برخی از کشورها و نواحی مختلف در نظر گرفته شده و به زودی سراسری می شود. بنابراین اگر برای برخی از شما فعال نیست کافیست از این ترفند خبر داشته باشید و منتظر آن باشید

نظر شما در مورد این قابلیت چیست؟ آیا واقعا با وجود اینکه این روزها، به طور دائم دستگاه های هوشمند کاربران به اینترنت متصل است باز هم حالت استفاده آفلاین مورد نیاز است؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این مطلب، کمک کنید که کاربران دیگر نیز از آن مطلع شوند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *