9 برنامه برتر اندرویدی در حوزه های آموزشی و آکادمیک

9 برنامه برتر اندرویدی در حوزه های آموزشی و آکادمیک
  • 1393/11/13
  • محمد رضایی یزدی
  • 1

استفاده از گوشی های هوشمند به عنوان وسیله ای برای آموزش و فراگیری به تدریج در حال افزایش است. هر چند برنامه های آموزشی که برای گوشی های هوشمند ارائه میشوند به کارآمدی برنامه های رایانه ای نیستند اما تا حدودی توانسته اند نیاز کاربران را در این حوزه برطرف کنند. اگر به برنامه های آموزشی علاقمندید یا میخواهید اطلاعات عمومی خود را افزایش دهید پیشنهاد میکنیم 9 برنامه ای که در زیر معرفی میشوند را امتحان کنید.

3D Brain
مدل سه بعدی از مغز انسان با مشخص کردن بخش های مختلف مغز با رنگ های مختلف و توضیح کارکرد هر بخش، علاوه بر این اطلاعاتی همچون نقش هر کدام از بخش های مغز در بیماری های روانی و نتیجه صدمه دیدن هر کدام از این بخش ها نیز در برنامه گنجانده شده است. این برنامه کاملا رایگان است و هیچ گونه خرید درون برنامه ای نیز در آن وجود ندارد. البته این مدل در مقایسه با مدل های دیگر خیلی کامل نیست ولی برای کسانی که تازه کار هستند و میخواهند آشنایی مختصری با کارکردهای مغز پیدا کنند میتواند مفید واقع شود.

1

Download-az-Iranapps

 

Amazon Kindle
نام این برنامه در ذهن اکثر کاربران آن با مطالعه تفریحی گره خورده است که چندان هم بی ربط نیست. با این وجود Amazon Kindle کتاب های آموزشی، کتاب هایی خود تعلیمی و کتاب های کاربردی هم دارد که میتوانند برای کسانی که به دنبال فراگیری مهارت های جدید یا صرفا افزایش اطلاعات عمومی خود هستند بسیار به درد بخور باشند. Amazon Kindle دسترسی شما را به طیف وسیعی از کتاب ها در محدوده سنی کودک تا بزرگسال فراهم میاورد.

2

Download-az-Iranapps

 

Merriam Webster Dictionary
Merriam Webster یکی از معروفترین لغت نامه های انگلیسی به انگلیسی است. اپلیکیشن این لغت نامه علاوه بر ارائه معانی لغات دارای بخش های مختلفی همچون مترادف ها، متضاد ها، مثال هایی در قالب جمله و کلمه روز نیز میباشد. شما میتوانید با حرکت انگشت در طول صفحه نمایشگر به پویش (اسکرول) در لیست لغات بپردازید (البته فقط در تبلت ها). این اپلیکیشن در مقایسه با اپلیکیشن دیگر لغت نامه ها به کمترین تعداد اجازه های دسترسی نیاز دارد که در نوع خود قابل توجه است. به هر حال داشتن یک لغت نامه در گوشی یا تبلت خود در مواقعی که نیاز به دانستن معنی یک کلمه دارید میتواند بسیار کمک کننده باشد.

3

Download-az-Iranapps

 

Duolingo
برنامه ای آموزشی که سال گذشته بسیار خود را مطرح کرد و اکنون جزء یکی از بهترین و معروفترین برنامه های اندرویدی در زمینه آموزش به حساب می آید. این برنامه قادر است 8 زبان مختلف را به شما آموزش دهد. از نقاط عطف برنامه میتوان به رایگان بودن آن و مناسب بودنش برای تمامی گروه های سنی اشاره کرد. علاوه بر این برنامه دارای پورتال وبی است که شما را قادر میسازد از هر جایی برنامه آموزش زبان خود را ادامه دهید. رابط کاربری برنامه هم بسیار زیبا و پر رنگ و جلا طراحی شده است. اگر به دنبال یادگیری زبان هستید این برنامه میتواند تا حد زیادی رضایت خاطر شما را برآورده کند.

4

Download-az-Iranapps

 

eduDroid
این برنامه اساسا برای استفاده معلمان در محیط های آموزشی طراحی شده است ولی میتواند برای بچه هایی که قادر به مدرسه رفتن نیستند یا والدینی که میخواهند قدم های بیشتری برای آموزش فرزندانشان بردارند نیز مفید واقع شود. برنامه طیف وسیعی از دروس آموزشی را در خود جای داده است از دیکته گرفته تا ریاضیات. استفاده از برنامه رایگان است ولی دروسی هم هستند که پولی هستند و باید آنها را خریداری کنید. کار هوشمندانه ای که در این برنامه انجام شده آن است که منوی خرید درون برنامه ای پشت قفلی قرار داده شده که برای باز کردن آن باید گذرواژه ای را که از قبل تعیین کرده اید وارد کنید. این رویکرد باعث میشود بچه ها نتوانند سر خود اقدام به خرید درس های پولی کنند. این برنامه با دروس خوبی که برای بچه ها دارد برنامه ای قابل اطمینان و کاربردی برای همگان به خصوص معلمین است.

5

Download-az-Iranapps

 

Google Helpouts
Google Helpouts: محلی که همه به هم کمک میکنند! بسیاری از افراد هستند که حاضرند به رایگان در مورد موضوعی خاص به شما اطلاعات بدهند و راهنمایی تان کنند. البته همیشه هم این طور نیست یعنی بعضی مواقع در ازای دریافت راهنمایی یا اطلاعات از دیگران باید مبلغی را هم پرداخت کنید. حوزه هایی که افراد در آن به هم کمک میکنند بسیار گسترده است از آشپزی گرفته تا طراحی یک سایت اینترنتی. برنامه به خودی خود رایگان است ولی همانطور که گفته شد برای دریافت برخی از راهنمایی ها باید مبلغی را پرداخت کنید.

6

Download-az-Iranapps

 

KhanAcademy Videos
KhanAcademy نام وبسایتی شناخته شده برای کسانی است که به افزایش اطلاعات عمومی خود علاقه دارند. البته مطالبی که در این وبسایت ارائه میشوند مطالب فوق تخصصی نیستند اما اگر میخواهید راجع به موضوعی خاص اطلاعات کلی داشته باشید و چیزهای جدیدی یاد بگیرید این برنامه میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد. KhanAcademy Videos همانطور که از اسمش پیداست با فایل های ویدیویی سر و کار دارد. در واقع این برنامه امکان دسترسی شما به فایل های ویدیویی آموزشی وبسایت KhanAcademy را فراهم میاورد. هر چند برنامه چندین اشکال نرم افزاری (باگ) اینجا و آنجای خود دارد اما مرجع بسیار خوبی برای دسترسی به فایل های ویدیویی آموزشی است.

7

Download-az-Iranapps

 

Udemy
برنامه ای با دوره های آموزشی فراوان که میتوانید هر کدام را که خواستید انتخاب کرده و پس از پرداخت مبلغ مربوطه از آن استفاده کنید. البته معنای دوره آموزشی در این برنامه شاید به معنای رایج آن نباشد: دوره های آموزشی این برنامه متشکل از فایل های ویدیویی آموزشی هستند که شما با خریدشان میتوانید از محتوایشان استفاده کنید. این درست مثل آن است که در یک دوره آموزشی واقعی شرکت کرده باشید. دوره های آموزشی این برنامه طیف گسترده ای دارند از برنامه نویسی و آموزش استفاده از سری برنامه های Adobe گرفته تا دروه های ساده تری همچون آموزش آشپزی یا مهارت های لازم برای سخنرانی در جمع. خبر خوب آنکه تمام دوره های آموزشی برنامه پولی نیستند. شما میتوانید هر کدام از دوره های آموزشی رایگان را که خواستید انتخاب نموده و از آن استفاده کنید. در صورتی که محتوای آن برایتان به درد بخور بود بعدا میتوانید دوره های پولی را هم امتحان کنید. این برنامه میتواند به خصوص برای بزرگسالان برنامه ای کاربردی در حوزه های آموزشی به حساب آید.

8

Download-az-Iranapps

 

YouTube
نامی که دیگر همه آن را میشناسند و نیازی به معرفی ندارد. شما با استفاده از این برنامه میتوانید به دهها هزار فایل ویدیویی آموزشی تقریبا در تمام زمینه ها دسترسی داشته باشید. فایل هایی ویدیویی که الزاما روش آموزشی به کار رفته در آنها با هم یکی نیست و خیلی از آنها از روش های آموزشی تفریحی استفاده میکنند. به هر حال اگر میخواهید به منبع عظیمی از فایل های ویدیویی آموزشی به رایگان دسترسی داشته باشید، توصیه میکنیم حتما از این برنامه استفاده کنید.

9

Download-az-Iranapps

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *