درایو خود را بصورت امن با ویندوز ۸ فرمت کنید!

درایو خود را بصورت امن با ویندوز ۸ فرمت کنید!
  • 1393/6/20
  • Jeff Mosawy
  • 2

اگر که تا کنون مطالعه نسبتاً کوتاهی در رابطه با فرمت کردن درایو، بازگردانی اطلاعات و مفاهیم مشابه مطالعه‌ای کرده باشید، می‌دانید که با فرمت کردن یک درایو اطلاعات بصورت کامل پاک نشده و تنها مجوز وجود آن‌ها سلب می‌شود!

یعنی وقتی که شما یک فایلی را از درایوی حذف می‌کنید، تنها وجود آن از چشمانتان پنهان می‌شود و تا زمانی که فایل دیگری جای آن را نگیرد، قابل بازیابی خواهد بود.

hard-drive

حال اگر بخواهید درایو خود را بصورت امن فرمت کنید تا قابل بازیابی نباشد، راه‌حل چیست؟  ویندوز ۸ یکی از قابلیت‌هایی را که در ویندوز ویستا تعبیه شده بود را نیز به ارث برده، اما به‌شکل حرفه‌ای‌تری عمل می‌کند؛ آن هم استفاده از یک دستور بسیار ساده در خط فرمان ویندوز یا همان Command Prompt.

کافیست که در صفحه استارت ویندوز (صفحه مترو) عبارت CMD را تایپ کرده و سپس Enter را بفشارید. پس از آن، دستور زیر را بنویسید:

Format H: /P:7

بجای حرف H، می‌بایست که نام درایو خود را بنویسید. در پارامتر مقابل آن که P=7 هست، تعداد دفعاتی را مشخص می‌کند که می‌خواهید اطلاعات روی سکتورهای هارد نوشته شده تا از عدم وجود فایل‌های قبلی خیالتان راحت‌تر شود. دقت کنید که هرچه مقدار این پارامتر بالاتر رود، زمان بسیار بیشتری جهت فرمت شدن از شما گرفته می‌شود، لذا در انتخاب آن زیاده‌روی نکنید!

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
    1. سلام دوست عزیزم،

      بله، من خدمت بازدیدکنندگان عزیز عرض کردم که این قابلیت از زمان ویندوز ویستا (قبل از ۷) وجود داشته و ویندوز ۸ آن را به ارث برده؛ اما نحوه فرمت‌کردن در Passهای مختلف در ویندوز ۸ با نسخه‌های قبلی از ویندوز متفاوت هست.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *