مقایسه! گلکسی نوت 4 در مقابل اچ‌تی‌سی M8

مقایسه! گلکسی نوت 4 در مقابل اچ‌تی‌سی M8
  • 1393/6/22
  • پرهام مارزلو
  • 0

گلکسی نوت 4 و اچ‌تی‌سی M8 هرکدام از جمله پرچمداران تلفن‌های هوشمند اندرویدی بوده و از امکانات بی‌شماری برخوردار هستند. فبلت بودن پرجمدار سامسونگ به عنوان بزرگ‌ترین تفاوت این دو تلفن هوشمند به حساب می‌آید. اما علاوه بر این، تفاوت‌های کوچک دیگری را نیز می‌توان نام برد که در ادامه به بررسی مهم‌ترین‌هایشان خواهیم پرداخت. پس در ادامه با ما همراه باشید.

samsung-galaxy-note-4-htc-one-m8-comparisonاندازه و وزن

2با اینکه گلکسی نوت 4 حدود 5.5 درصد درازتر و 11 درصد عریض‌تر از M8 بوده اما پرچمدار سامسونگ 10 درصد نازک‌تر از رقیب خود است. پس از این نظر شرکت سامسونگ عملکرد خوبی را داشته است. البته گلکسی نوت 4 حدود 6 درصد سنگین‌تر از پرجمدار اچ‌تی‌سی است.

بدنه

samsung-galaxy-note-4-htc-one-m8-comparison-1جنس بدنه M8 تماما فلزی است در حالی که گلکسی نوت 4 شرکت سامسونگ از بدنه جنس پلاستیکی با لایه‌ای از فلز استفاده کرده است (مشابه گلکسی آلفا از همین شرکت). هر دو تلفن در دستان بسیار محکم و براق هستند.

رنگ‌بندی

samsung-galaxy-note-4-htc-one-m8-comparison-3هر دو پرجمدار مورد نظر در رنگ‌بندی های مختلف عرضه شده‌اند.

صفحه نمایش

samsung-galaxy-note-4-htc-one-m8-comparison-5صفحه نمایش 5.7 اینچی گلکسی نوت 4 کاملا در محدوده استاندارد فبلت‌ها قرار گرفته است. اندازه صفحه نمایش m8 به مراتب کمتر بوده ( 5 اینچ) و خوش دست‌تر به نظر می‌رسد. اما فقط اندازه صفحه نمایش نوت 4 بزرگ نیست؛ بلکه با استفاده از رزولوشن quad HD کیفیت بسیار خوبی را از خود به نمایش می‌گذارد و همچنین در هر اینچ حدود 25 درصد پیکسل بیشتری قرار دارد.
همچنین گلکسی نوت 4 به همراه یک قلم حرفه‌ای (Stylus) عرضه شده است.

سنسور اثر انگشت و تشخیص ضربان قلب

گلکسی نوت 4 همانند گلکسی آلفا و گلکسی اس5 از حسگر اثر انگشت پشتیبانی می‌کند و به کاربران امکان ایجاد حاشیه امنیت بیشتر برای بخش‌های مختلف را می‌دهد. اما متاسفانه این فناوری در لیست قابلیت های پرجمدار شرکت اچ‌تس‌سی قرار نگرفته است. همچنین حسگر تشخیص میزان ضربان قلب نیز از جمله برتری‌های گلکسی نوت 4 به شمار می‌آید.

باتری

samsung-galaxy-note-4-htc-one-m8-comparison-0عمر باتری گلکسی نوت 4 از M8 به مراتب بشتر است و با توجه به اندازه بزرگ این فبلت، باتری خوبی برای آن در نظر گرفته شده است. همچنین به گفته شرکت سامسونگ، عمر باتری این تلفن‌هوشمند از نوت3 نیز بیشتر است. البته عمر باتری پرجمدار اچ تی سی در تست‌ها مختلف عملکرد بی‌نظیری را از خود به جای گذاشته است.

فناوری ضد آبی

سامسونگ و اچ‌تی‌سی برخلاف شرکت سونی علاقه‌ای به دخیل کردن فناوری ضد آب برای تلفن‌های هوشمند خود ندارند.

قابلیت شارژ سریع

به گفته شرکت سامسونگ، در صوذت استفاده از شارژ مخصوص نوت ۴، شارژ آن در کمتر از 30 دقیقه از صفر به 50 درصد خواهد رسید.

دوربین

samsung-galaxy-note-4-htc-one-m8-comparison-28دوربین 16 مگاپیکسلی نوت 4 در مقابل رقیب خود 4 برابر است! اما با این حال به گفته شرکت اچ تی سی، در فناوری التراپیکسل، پیکسل‌های تصاویر بزرگ‌تر از حالت معمول بوده و کیفیت خوبی را به عکاسان ارائه می‌دهد.

همچنین نوت 4 دارای قابلیت استفاده همزان از چند برنامه و تایپ با یک دست بوده که در زمینه سیستم‌عامل نیز این تلفن را از M8 اچ تی سی برتر کرده است. هر دو رقیب امکان استفاده از خروجی میکرو اس‌دی را نیر به کاربران ارائه می‌دهند.

پردازنده و سیستم‌عامل

fffsamsung-galaxy-note-4-htc-one-m8-comparison-16

aaaaasamsung-galaxy-note-4-htc-one-m8-comparison-20

منتظر بررسی و مقایسه‌های بعدی گویا آی‌تی باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *