25 قابلیت ios 8 که در ios 7 وجود نداشت (بخش دوم)

25 قابلیت ios 8 که در ios 7 وجود نداشت (بخش دوم)
  • 1393/7/2
  • پرهام مارزلو
  • 1

در بخش اول این مقاله به معرفی 8 ویژگی جدید ios 8 که در نسخه‌ی قبلی وجود نداشتند پرداختیم. در بخش دوم و با بررسی بقیه موارد با گویا آی‌تی همراه باشید.

yrlpbwckqm8g5wwyij9u9. با سیری نیازی به Shazam نخواهید داشت

دستیار هوشمند ios اپل – سیری siri- بیشتر آپدیت های خود را ما بین ارائه نسخه‌های جدید ios دریافت می‌کند و در نسخه‌ی ios 8 تغییرات قابل توجهی نداشته است. اما تنها قابلیت افزوده شده به این دستیار هوشمند کاربرد مشابه برنامه Shazam می باشد. موزیک خود را پخش کنید و در سیری بپرسید What Song is Playing تا نام و اطلاعات آهنگ را به شما ارائه کند.

cvwylr5m3n7z72f4fapv10. با خانواده خود به اشتراک بگذارید

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات ios 8، گزینه‌ی Family Sharing می‌باشد که مطمئنا با آن روبرو شده‌اید. این قابلیت امکان به اشتراک گذاشتن اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و دیگر موارد خریداری شده از آیتونز را با اعضای خانواده و دوستان می‌دهد. در بخش تنظیمات وارد قسمت آی کلود شده و در بخش Set Up Family Sharing تنظیمات این بخش را مدیریت نماید.

ios8Bfamily-1

11. قابلیت ناشناخته Go Gray

در بخش تنظیمات و Accessibility می‌توانید گزینه‌ی Grayscale را فعال نمایید. متاسفانه دقیقا از کاربرد این امکان جدید در ios 8 خبری نداریم و به محض دریافت اطلاعات در همین بخش کاربرد آن را برایتان قرار خواهیم داد.

12. جست و جو با DuckDuck Go

اگر از جست و جو در موتور گوگل و نحوه‌ی ارائه نتایج آن خسته شده‌اید، مرورگر سافاری هم اکنون امکان تغییر موتور جست و جوگر خود به بینگ، یاهو و DuckDuckGo را به شما خواهد داد. امکان تعویض موتور جست و جو در بخش تنظیمات قرار گرفته است.

rcc5guiajuh28kyblgxe

 13. سلامتی خود را کنترل کنید

در بخشی که اپل برای سلامتی (Health) کاربران قرار داده است، امکان کنترل وضعیت سلامتی خود وجود دارد.

apple-health

14. تایمر عکس‌برداری در اپلیکیشن دوربین

همانطور که می‌دانید، اپلیکیشن‌ها مختلف تصویر برداری امکان قرار دادن تایمر برای عکس گرفتن را به کاربران می‌دهند. اما در ios 8 این قابلیت درون اپلیکیشن اصلی دوربین قرار گرفته است و کاربران می‌توانند تایم مورد نظر برای گرفته شدن عکس را بین 3 تا 10 ثانیه تنظیم نمایند.

15. به اشتراک گذاری حرفه‌ای‌تر

در ios 8 امکان اشتراک‌گذاری انعطاف بیشتر و بهتری داشته و پخش اطلاعات بین اپلیکیشن‌های دیگر راحت‌تر انجام می‌شود. این بخش به مراتب از بخش مشابه خود در اندروید بهتر شده است و امکان مدیریت اپلیکیشن‌ها در این قسمت ( ترتیب آن‌ها و یا حذفشان از این لیست) وجود دارد.

vtzmfi596fhnpdx77an816. در آیپد خود به تماس‌ها پاسخ دهید

برای دسترسی امکان پاسخ به تماس‌های تلفن در مک‌بوک‌ها تنها پس از ارائه رسمی سیستم‌عامل Yousmithe امکان‌پذیر خواهد بود. اما اگر صاحب یک آیفون و آیپد هستید و هر دو را به ios 8 آپدیت کرده‌اید و همچنین هردو به یک شبکه وای‌فای متصل هستند، می‌توانید تماس‌های آیفون خود را در آیپد پاسخ دهید. اپل آیدی هر دو دستگاه نیز باید مشابه باشند.

در بخش پایانی این مقاله به بررسی امکانات هفدهم تا بیست و پنجم خواهیم پرداخت.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *