سهم 68 درصدی iOS 8 از توزیع نصب سیستم عامل آی او اس

سهم 68 درصدی iOS 8 از توزیع نصب سیستم عامل آی او اس
  • 1393/10/22
  • محمد رضایی یزدی
  • 0

بر اساس آخرین آماری که شرکت اپل در چهارشنبه هفته گذشته در مورد میزان استفاده از آی او اس 8 منتشر کرد، معلوم شد که جمعا 68 درصد از وسایل ساخت این شرکت (آیفون، آیپد و آیپاد) از آی او اس 8 استفاده میکنند. اپل برای محاسبه این آمار، نسخه آی او اس وسایلی که به اپل استور متصل میشوند را ثبت میکند. بر اساس آمار مذکور 29 درصد از آیفون ها و آیپدها هنوز از آی او اس 7 و 4 درصد از آی او اس 6 یا نسخه های قدیمی تر آن استفاده میکنند. آمار استفاده از آی او اس 8 در ماه نوامبر (2 ماه گذشته) حدود 60 درصد بوده است. رشد 8 درصدی استفاده از این نسخه آی او اس آن هم در طول 2 ماهی که تعطیلات سال نوی میلادی را به همراه داشته و اپل بیشترین فروش را تجربه کرده است به هیچ عنوان رقم قابل توجهی نیست.

 

آی او اس 8 یکی از آن نسخه های آی او اس است که موفقیت بزرگی را در همان روزهای نخستین عرضه خود تجربه کرد: شش روز پس از عرضه این سیستم عامل در سپتامبر 2014 میزان استفاده از آن به 46 درصد رسید، اما این تنها یک جهش بزرگ در ابتدای کار بود که به سرعت روندی نزولی را طی کرد. آی او اس 7 در سه ماهه اول عرضه خود رشد 74 درصدی را تجربه کرد که هر چند در مقایسه با آی او اس 8 یک جهش موفقیت آمیز به حساب نمی آید ولی در کل توانست سهم بیشتری از توزیع نصب را به خود اختصاص دهد.

 

ios-8-adoption-jan2015.2-100539603-orig

 

دلایل مختلفی برای کاهش روند استفاده از آی او اس 8 ذکر شده از جمله اینکه نسخه های اولیه این سیستم عامل دارای اشکالات نرم افزاری پیدا و پنهان (باگ های) زیادی بوده اند. گفته میشود حتی نسخه 8.0.1 آی او اس باعث شده است بعضی از آیفون های 6 و 6 پلاس از کار بیفتند! به هر حال آنچه مسلم است آن است که داشتن اشکالات کوچک و بزرگ در آی او اس 8 بسیاری از کاربران را در ارتقا به آن دچار تردید کرده است. حتی بسیاری از آیفون ها و آیپدهای قدیمی با اینکه از لحاظ سخت افزاری مشکل فنی با آی او اس 8 ندارند ولی یا امکان ارتقا به این نسخه برای آنها وجود ندارد یا در صورت ارتقاء بسیار کند خواهند شد به صورتی که کاربران آنها ترجیح میدهند از همان آی او اس 7 استفاده کنند.

 

از طرف دیگر آی او اس 8 حجم زیادی از آیفون یا آیپد شما را اشغال میکند: 740 مگابایت در آیفون و 1.03 گیگابایت در آیپد. این میتواند برای آن دسته از آیفون هایی که فقط 16 گیگابایت فضا دارند، حجم بالایی به حساب بیاید و یکی از عوامل عدم تمایل کاربران به نصب این سیستم عامل باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *