تروجان WireLurker نفس اپلی ها را گرفت

تروجان WireLurker نفس اپلی ها را گرفت
  • 1393/8/19
  • زهرا معبودی
  • 1

هر چقدر هم که شاهد پیشرفت روز افزون تکنولوژی باشیم، باز هم رخداد های امنیتی می توانند جلو پیشرفت های مستمر را بگیرند و اهالی تکنولوژی را مدتی معلق نگهدارند تا به تعمیرات اساسی ناشی از ضربات بد افزار ها بپردازند. این وهله بسیار خسته کننده است اما متاسفانه شرکت اپل این روزها در این مرحله به سر می برد و در حال دست و پنجه نرم کردن با تروجان امنیتی WireLurker  است که به تازگی دستگاه های اپل را مورد تهدید قرار داده است!

20130930_lustlist_0128

WireLurker تروجانی است که از طریق یک فروشگاه اپلیکیشن در چین، به بیش از 240 نرم افزار متصل شده است و تا کنون حدود 350 هزار بار، سیستم های کاربران به دلیل دانلود این نرم افزار ها آلوده شده است! این آلودگی صرفا برای خود سیستم های اپلی برای یکبار مضر نیست بلکه کارشناسان این برنامه را خود تولید نام گذاری کرده اند و این بدین معنی است که اثرات آن به مرور زیاد می شود.

WireLurker

زمانی که آیفون آلوده به یک سیستم مک وصل شود، این تروجان در مک هم رسوخ می کند و می تواند سیستم دوم و الی آخر را آلوده کند.

زمانی که کاربری یکی از نرم افزارهای آلوده را دانلود کند، این تروجان در لیست دفترچه مخاطبین آیفون و سایر دستگاه ها کپی می شود و می تواندiMessage  ها را به طور کامل در اختیار داشته باشد و آن ها را مطالعه کند.

اپل نرم افزارهای آلوده شده در فروشگاه چینی Maiyadi را تماما بلوکه کرده است تا بتواند راه تروجان زدایی را ایجاد کند. زمانی که کاربر این تروجان را کشف کرد و آن را حذف کرد، توانسته کمی از تهدیدات را پاک کند در صورتی که به دلیل خود تولید بودن آن، هنوز هم مشکلات امنیتی وجود دارد. از آن جا که این تروجان به وسیله اتصالات USB  منتقل می شود، می تواند به کاربرانی که از شارژر های عمومی استفاده می کنند آسیب برساند.

WireLurker

بنابراین هشدار اپل مبنی بر است است که سیستم هایتان را در فرودگاه و کتابخانه و مکان های عمومی شارژ نکنید. از طرفی هم توصیه کرده که از سیستم های دوستان و … برای اتصالات استفاده نکنید.

تدابیر امنیتی برای برخورد با این تروجان جاسوسی چینی در حال انجام است و موارد به صورت لحظه ای در رسانه ها اعلام خواهد شد. این تروجان در تمام دستگاه های اپل نظیر IPAD و IPHONE  و مک تاثیر گذار است.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *