Spartan جایگزین Internet Explorer در ویندوز ۱۰

Spartan جایگزین  Internet Explorer در ویندوز ۱۰
  • 1393/10/9
  • نادر عظیمی
  • 6

مایکروسافت ۲۰ سالی می شود مرورگر Internet Explorer برای ویندوز ساخته است. اما به نظر می رسد این شرکت قصد دارد پس از ۲۰ سال جایگزینی برای مرورگر Internet Explorer قرار دهد. به گزارش سایت Zdnet مایکروسافت برنامه دیگری نیز برای ویندوز ۱۰ دارد و آن مرورگری با اسم رمز Spartan است.

باتوجه به گزارش چند منبع این مرورگر بیشتر شبیه دو مرورگر پرطرفدار فایرفاکس و کروم که در طول دو دهه اخیر به رقیبی بزرگ برای Internet Explorer مایکروسافت تبدیل شدند می باشد. مرورگر Spartan دارای برنامه های افزودنی بسیاری بوده و حجمی کمتر از Internet Explorer دارد.

زمانی که مایکروسافت از مرورگر Internet Explorer در سال ۱۹۹۵ رونمایی کرد،این مرورگر موفق شد ۹۰ درصد سهم بازار را از آن خود کند. حتی سال ۲۰۰۹ حدود ۷۰ درصد از کاربرین اینترنت به استفاده از مرورگر Internet Explorer پرداختند. در این بین با انتشار مرورگر کروم همه چیز تغییر کرد و کاربرین به سمت این مرورگر رفتند. طبق آمار گرفته شده در سال ۲۰۱۴ بیش از ۶۰٫۱ درصد کاربرین به استفاده از کروم می پردازند و سایرمرورگرها از جمله فایرفاکس ۲۳٫۴ درصد،۹٫۸ درصد مرورگر Internet Explorer و ۶٫۷ درصد باقی مرورگرهاست.

با این حساب باید با Internet Explorer خداحافظی کرد و به مروگر Spartan سلام کرد. مایکروسافت در ژانویه ۲۰۱۵ مراسم ویژه ای برای ویندوز ۱۰ تدارک دیده احتمال می رود در این مراسم از مرورگر Spartan نیز صحبتی شود. طبق اعلام مایکروسافت ویندوز ۱۰ در سال ۲۰۱۵ منتشر خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 6 دیدگاه
  1. یه مرورگر جدید اومده به اسم مکستون نیترو، نصب کنین ببینین چیه فقط O_O

    1. همون maxthon خودمونه 🙂 فقط یه نسخه nitro داده.
      ولی شخصا کروم و فایرفاکس رو به چیزی ترجیه نمیدم (البته فعلا)

  2. من فقط از اپرا وفایر فاکس استفاده می کنم هرچی مرورگر بیاد از همینا استفاده می کنم.

  3. حالا ببینیم چطوریه بعد نظر بدیم
    مهم ترین چیز در مورد مرورگر ها امنیت مرورگر هست باید منتظر باشیم که از سه مرورگر کروم فایرفاکس اکسپلورر یا اسپارتان کدوم امنیت بیشتری داره د

    دوستان نظر بدین

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *