فروشگاه ویندوز و ویندوزفون ترکیب شد و حالا بیش از ۵۶۰ هزار اپلیکیشن در آن وجود دارد

فروشگاه ویندوز و ویندوزفون ترکیب شد و حالا بیش از ۵۶۰ هزار اپلیکیشن در آن وجود دارد
  • 1393/10/23
  • مجتبی
  • 0

مایکروسافت اخیرا با راه اندازی وب سایت شمارش ها، یکسری اطلاعات راجع به محصولاتش در اختیار همه قرار داده است. بنا به اطلاعات همین وب سایت، اکنون با ترکیب شدن فروشگاه اپلیکیشن های ویندوز و ویندوزفون، بیش از ۵۶۰ هزار اپلیکیشن در آن وجود دارد. این یعنی حدود ۳۵ هزار اپلیکیشن در طی ماه نوامبر به این فروشگاه اضافه شده که رقم خیلی خوبی برای مایکروسافت است.

با اینحال همه چیز به آمار و ارقام نیست و کاربران ویندوز فون هنوز هم در انتظار نسخه های ویندوزفونی بسیاری از اپلیکیشن های پرکاربرد هستند که قبلا برای iOS و اندروید منتشر شده اند. حتی برخی از اپلیکیشن های مننتشر شده برای ویندوز فون نسبت به نسخه اندرویدی یا iOS آن امکانات کمتری دارند که برای مثال می توان به اینستاگرام اشاره نمود. این اپلیکیشن فعلا در مرحله آزمایشی است و به صورت رسمی توسط شرکت اینستاگرام برای پلتفرم ویندوزفون ارائه شده.

محبوت ترین اپلیکیشن های اشتراک گذاری عکس در طی ماه نوامبر برای سیستم عامل مورد بحث هم ارائه شدند که برای نمونه می توان به اپلیکیشن محبوب 6tag که رقیبی تازه وارد برای اینستاگرام محسوب می گردد اشاره کرد.

توسعه دهندگان و برنامه نویسان هنوز ترجیح می دهند برنامه های خود را ابتدا برای سیستم عامل iOS عرضه کنند چرا که درآمد بیشتری برای آنها به ارمغان می آورد. سپس نسبت به ارائه نسخه اندرویدی اقدام می نمایند. در گزارشی که به تازگی از سوی اپل منتشر شده، توسعه دهنگان اپلیکیشن های iOS در سال گذشته بیش از ۱۰ میلیارد دلار از فروش اپلیکیشن های غیر رایگان درآمد داشته اند و واقعا رقم قابل توجهی است.

در حال حاضر برنامه نویسی برای سیستم عامل ویندوزفون، توسط بسیاری از توسعه دهنگان اپلیکیشن های موبایلی کمتر و با شک و تردید انجام می پذیرد. بخصوص در مورد اپلیکیشن های غیر رایگان. با اینحال باز هم روزانه صدها اپلیکیشن جدید در فروشگاه ویندوزفون ثبت می شود که دریچه های امید را برای مایکروسافت باز می گذارند.

[منبع: PhoneArena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *