معرفی نرم افزارهای کنترل دوربین های امنیتی

معرفی نرم افزارهای کنترل دوربین های امنیتی
  • 1393/10/25
  • سید عبدالوهاب‎ تقوی
  • 0

همواره امنیت برای بشر اهمیت داشته است و در آینده نیز چنین خواهد بود . همیشه سرقت اموال و اسناد برای انسان ضررهای زیادی و گاه جبران ناپذیر به همراه داشته است. با استفاده از دوربین های دیجیتال تا حدود زیادی توانسته ایم تا از سرقت از خانه ها ، مغازه ها و سایر اماکن عمومی جلو گیری کند .شما می توانید با خرید چند دوربین دیجیتال و قرار دادن آنها در چند جا از مکان مورد نظر و کار با نرم افزارهای مدیریت این دوربین ها از سرقت جلو گیری کنید یا سارقین را شناسایی کنید . نرم افزارهای متعددی برای این کار وجود دارند که ما در اینجا چند تا از آنها را معرفی خواهیم کرد.

1- نرم افزار Active Webcam : این برنامه در زمانی که شما در منزل یا محل کار نیستید با توجه به دستورات داده شده برای شما فیلم و عکس می گیرد و در موقعیت های مهم مانند زمانی که شخصی وارد اتاق شود عکس می گیرد و در مواقع لزوم به شما ایمیل می زند و توانایی مدیریت و اتصال چند دوربین را داراست . همچنین قابلیت قرار دادن رمز عبور روی فیلم ضبط شده را دارد و نیز می تواند فیلم های ذخیره شده را بر روی سرور سایت مورد نظر آپلود کند و قابلیت کنترل از طریق اینتر نت را دارد .

28Active Webcam

2 – نرم افزار IP Camera Viewer : نرم افزاری است که می توانید به طور زنده ویدئو را از دوربین های USB ببینید. این برنامه از طریق ست کردن IP های مختلف قابل استفاده است . این برنامه قادر است تا با 1500 دوربین هم زمان در ارتباط باشد. همچنین می توان هر دوربین را جداگانه روشنایی و سایر تنظیمات آن را تغییر داد . این نرم افزار قابلیت پشتیبانی از دوربین های چندین برند مختلف مانند Sony , Toshiba , Mobotix و … را دارد. قابلیت زوم دیجیتال و پشتیبانی از چندین سیستم عامل ویندوز از دیگر مشخصات آن می باشد.

29IP Camera Viewer

3- نرم افزار Sentry Vision Security : با کمک این دوربین شما قادر خواهید بود تا وب کم سیستم خود را به یک دوربین امنیتی تبدیل کنید و از طریق اینترنت با آن در ارتباط باشید. این نرم افزار امکان تشخیص حرکت و امکان آژیر کشیدن را دارد. همچنین امکان ضبط صدا و حرکت و امکان کنترل از راه دور نرم افزار از دیگر خصوصیات آن می باشد . همچنین می تواند با کمک نام گذاری هر فایل ضبط شده زمان وقوع هر رویداد را به شما نشان دهد.

30Sentry Vision Security

4- نرم افزار Webcam Motion Detector : این نرم افزار نیز قادر به کنترل همزمان چندین دوربین را مبتنی بر IP دارا هست. در هر فریم ویدئو هنگامی که حرکتی تشخیص دهد زنگ هشداری به صدا در می آید که این به مقدار حرکت بستگی دارد.با تنظیم نویز دوربین ها شما قادر خواهید بود تا میزان حساسیت این نرم افزار را تنظیم کنید. این نرم افزار دارای یک پلیر حرفه ای است که به شما امکان می دهد تا کلیپ های ضبط شده را ببینید و هر دوربین را به طور مجزا کنترل کنید. تنظیمات داخلی آن را می توانید شخصی سازی کنید.

31Webcam Motion Detector

5- نرم افزار Webcam Zone Trigger Pro : ویژگی مهم این برنامه آن است که یک تصویر ثابت را در نظر می گیرد و اگر این تصویر شروع به حرکت کند آن را تشخیص می دهد تا آنگاه عکس العملی که شما برای آن در نطر گرفته اید همانند به صدا درآوردن آژیر خطر را برای شما انجام دهد. پس این نرم افزار نیز قادر است تا برای شما از طریق ایمیل یا به صدا در آوردن یک آژیر خطر هشدار ارسال کند. همچنین از طریق اینترنت قابل کنترل است. آخرین ورژن آن 2.371 می باشد . همچنین این نرم افزار نرم افزاری مجانی می باشد که از اینجا قابل دریافت است.

 32Webcam Zone Trigger Pro

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *