سامسونگ قصد دارد بلکبری را با مبلغ ۷/۵ میلیارد دلار خریداری کند [بروزرسانی]

سامسونگ قصد دارد بلکبری را با مبلغ ۷/۵ میلیارد دلار خریداری کند [بروزرسانی]
  • 1393/10/25
  • مجتبی
  • 1

بلکبری نامی است که مدت ها از بهترین تولید کنندگان تلفن های همراه بشمار میرفت. همانطور که قبلا هم در گویا آی تی خدمتتان گفتیم پس از روی کار آمدن اندروید و iOS و سیل دستگاه های اندرویدی ای که پس از آن عرضه شدند، باعث گردید تا شرکت یاد شده بدترین دوران حیاتش را تجربه کند.

بر اساس گفته منابع نزدیک به خبرگزاری رویترز سامسونگ به بلکبری اعلام نموده که برای خرید این شرکت به مبلغ ۷/۵ میلیارد دلار علاقمند است. رویترز بیان داشته که مدیران این دو شرکت در هفته گذشته با یکدیگر دیدار کردند و در مورد قرار داد احتمالی برای فروش بلکبری صحبت نمودند و هم اکنون با همکاری با مشاوران در حال کار بر روی چگونگی این خرید هستند.

اعلام شده که سامسونگ پیشنهادی مطرح کزده که طی آن هر سهم شرکت بلکبری را بین ۱۳/۳۵ تا ۱۵/۴۹ دلار خریداری خواهد نمود که ۳۸ درصد از ارزش کنونی این سهم ها بیشتر است. هم اکنون بلکبری به سختی در صنعت تلفن های هوشمند به فعالیت خود ادامه می دهد. البته این شرکت حق اختراع های فراوانی را ذر کارنامه اش دارذ که هر دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری را شامل می شوند. بنا به گزارش رویترز احتمالا همین مورد دلیل اصلی سامسونگ برای خرید بلکبری است.

در پی انتشار این خبر ارزش هر سهم شرکت بلکبری ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته است. اگر به نوامبر ۲۰۱۴ برگردیم سامسونگ در طی یک همکاری با بلکبری از سرورهای امنیتی این شرکت برای سرویس امنیتی Knox خود در تبلت ها و تلفن های هوشمند منتخب خود استفاده نمود. این موضوع نیز احتمال چنین خریدی را بیش از پیش افزایش می دهد.

ما منتظریم تا ببینیم که آیا خرید بلکبری توسط سامسونگ در نهایت صورت می گیرد یا خیر. اگر چنین اتفاقی روی دهد، بلکبری هم بالاخره پس از مدت ها دست و پا زدن در بازار مشوش تلفن های هوشمند، از این عرضه کنار می رود. البته قطعا سامسونگ برنامه هایی برای آینده این شرکت و محصولاتش در نظر گرفته که حاضر به پرداخت چنین مبلغی شده است.

بروزرسانی: گویا بر اساس بروزرسانی این خبر در منبع آن مسئولین بلکبری این خبر را تکذیب کرده اند.

[منبع: PhoneArena]

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام. خبر به همان زودی که منتشر شد، به همان زودی هم از طریق مسئولین بلک بری منتفی شد 🙂
    خبرهای موجود در سایت ها تماما آپدیت شده و منتفی شدن این خرید رو اعلام کردن.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *