رمزهای عبوری که حداقل درجه اطمینان را دارند!

رمزهای عبوری که حداقل درجه اطمینان را دارند!
  • 1393/11/1
  • مجتبی
  • 1

امروزه سایت ها و سرویس های آنلاین آنقدر زیاد شده اند که شاید هیچ گاه نتوانیم در طول عمر خود از همه آنها دیدن یا استفاده کنیم. معمولا در بسیاری از سرویس ها و سایت ها عضو می شویم و رمزعبور برای حساب کاربری خود تعیین می کنیم. بنظر می رسد اکثر کاربران از قوانین ساده ای برای تعیین رمزعبور خود استفاده می کنند تا راحت تر در ذهن خود آن را حفظ کنند.

همانطور که احتمالا می دانید در سال ۲۰۱۴ رمزعبوری که بیشترین استفاده را در بین کاربران اینترنتی داشته «۱۲۳۴۵۶» بوده که پس از آن عبارت «password» بیشترین کاربرد را داشته. کلمه «batman» در این لیست رتبه ۲۴ را دارد که در کنار آن کلمه «dragon» هم دیده شده!

در ادامه مطلب همراه با گویا آی تی باشید.

چنین رمزهای عبوری که در بالا به آنها اشاره شد براحتی قابل حدس زدن و هک شدن هستند و بسیاری از وب سایت ها امروزه اجازه انتخاب چنین عباراتی را به عنوان رمزعبور به کاربران خود نمی دهند. برای امنیت بیشتر بهتر است از کاراکترهای ویژه و اعداد به صورت ترکیبی با حروف استفاده کنید و برای هر وب سایت یک رمزعبور جدید داشته باشید که این یعنی از یک رمزعبور معین برای تمام حساب های کاربریتان در سایت های مختلف استفاده نکنید.

password_strength

در هر حال همانطور که در تصویر کمیک بالا می بینید اکثرا همین اتفاق روی می دهد. طول کلمه عبور عامل مهمی است که امنیت رمزعبور به آن بستگی زیادی دارد. بسیاری از سایت ها از شما می خواهند که برای ثبت نام از رمزعبوری با حداقل ۱۲ کاراکتر استفاده کنید که اینکار بهاعث می گردد تا امکان کرک کردن رمزعبور با نرم افزاری های تولید پسورد، بسیار کاهش یابد.

این اولین باری نیست که چنین خبری منتشر شده و سال های پیش نیز رمزهای عبور مورد اشاره توسط تعداد زیادی از کاربران مورد استفاده قرار می گیرند. در نتیجه بازهم پیشنهاد می کنیم برای انتخاب رمزعبور سعی کنید از حروف و اعداد و کاراکترهای ویژه استفاده نموده و طول آن را تا آنجا که می توانید طولانی تر کنید.

[منبع: Engadget]

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *