اپل به دولت چین اجازه می دهد تا آیفون و آیپد را از نظر مسائل امنیتی مورد بررسی قرار دهد

اپل به دولت چین اجازه می دهد تا آیفون و آیپد را از نظر مسائل امنیتی مورد بررسی قرار دهد
  • 1393/11/5
  • مجتبی
  • 0

چین اعلام کرده که استفاده از دستگاه هایی که از سیستم عامل iOS بهره می برند برخی از اطلاعات شخصی مشتریانش را در چین مورد استفاده قرار می دهد. مدیر عامل اپل، تیم کوک این دسترسی را به دولت چین داده تا محصولات آنها را از نظر مسائل امنیتی به هر نحوی مورد بازبینی قرار دهد. این دسترسی به چینی ها اجازه می دهد تا بتوانند از طریق یک راه میانبر به اطلاعات خصوصی دسترسی داشته باشد.

در طی دیداری که سال گذشته بین تیم کوک و Lu Wei مدیر دفتر فناوری اطلاعات چین برگزار شد، هر دو در مورد مسائل امنیتی دستگاه های تولیدی اپل از جمله ساعت هوشمند این شرکت پرداختند. در دیدار یاد شده مدیرعامل اپل اعلام کرد که شرکت آنها هیچ راه دسترسی میانبری برای ورود به حریم خصوصی یا استفاده از اطلاعات شخصی افراد نخواهد داشت. Lu Wei نیز اعلام کرده که اپل باید اجازه دسترسی های لازم برای بررسی این مسائل امنیتی را به دولت چین بدهد و البته که جواب تیم کوک به این قضیه مثبت بود.

هرچند شاید این تصمیم اپل اشتباه باشد و کما اینکه خود این شرکت هم این را می داند اما ظاهرا چاره ای جز این نداشته. اپل تا قبل از ۱۹ فوریه فروشگاه های جدید را در چین افتتاح کرده که یکی از آنها نیز امروز مورد بهره برداری رسید. همچنین این شرکت تصمیم دارد سهم تلفن های هوشمندنش در چین از ۶ درصد سال گذشته به ۱۲ درصد برسد.

[منبع: PhoneArena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *