حدود ۷۵ درصد از چیپ های A9 اپل توسط سامسونگ تولید می شود

حدود ۷۵ درصد از چیپ های A9 اپل توسط سامسونگ تولید می شود
  • 1393/11/6
  • مجتبی
  • 0

سامسونگ و اپل دو نام آشنا در دنیای فناوری و تکنولوژی به شمار می رود و بارها شاهد شکایت های این دو شرکت از هم بوده ایم که گاها به جرایم میلیون دلاری ختم شده اند. اما در کنار این موارد شرکت های یاد شده همکاری هایی نیز با هم دارند. چند روز پیش خبرهای در مورد تولید جدیدترین نسل پردازشگرهای اپل موسوم به A9 خبری منتشر شد. بر اساس سه تحلیلی که از طرف موسسه UBS صورت گرفته TSMC حدود ۵۰ درصد از جیپ های A9 و A9X را به تربیت برای آیفون و آیپد های شرکت اپل تولید خواهد کرد. فقط چند روز قبل از آن گزارش منتشر شد که اعلام کرد سامسونگ حدود ۷۰ درصد از چیپ های A9 اپل را تولید می کند و این درحالی است که TSMC فقط ۲۰ درصد چیپ یاد شده را تولید خواهد نمود. در دسامبر سال میلادی گذشته TSMC تایید کرد که تولید بخشی از چیپ های A9 اپل به این شرکت واگذار شده است.

در دوشنبه روزنامه Maeil Business گزارش داد که سامسونگ حدود ۷۵ درصد چیپ مورد بحث اپل را تولید خواهد کرد که انتظار می رود این چیپ نسل‌ آينده پردازنده های اپل برای آیفون های جدید باشد. سامسونگ این چیپ ها را در کارخانه هایی که در تگزاس اختیار دارد تولید خواهد کرد. این خبرها از برخی منابع ناشناس این کارخانه ها هم اعلام شده است.

روزنامه یاد شده اشاره به مبلغ کلی قرارداد اپل و سامسونگ برای ساخت چیپ A9 نکرده. همچنین هنوز مشخص نکرده که ۲۵ درصد باقی مانده را چه شرکتی تولید خواهد کرد. به نظر می رسد TSMC یکی از شرکت هایی باشد که انتظار می رود بقیه چیپ های A9 را تولید کند. برای آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس و آیپد ایر ۲، این شرکت ۱۰۰ درصد چیپ های A8 و A8X را تولید نمود.

[منبع: PhoneArena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *