BMW مشکل امنیتی خودروهای هوشمندش را رفع نمود

BMW مشکل امنیتی خودروهای هوشمندش را رفع نمود
  • 1393/11/12
  • مجتبی
  • 0

امروزه پیشرفت در دنیای فناوری و تکنولوژی در همه زمینه های زندگی ما وارد شده. از دستگاه های موبایل گرفته تا وسایل نقلیه و ماهواره های فضایی و… همه و همه با تکنولوژی های نو به صورت مداوم بروز می شوند. وسایل نقلیه هم در دهه اخیر پیشرفت بسیار قابل توجهی در زمینه هوشمند سازی داشته اند که نمونه بارز آن شرکتی مانند تسلا است که خودروهای الکتریکی اش بسیار معروف هستند.

اما BMW نیز که از پیشتازان و البته قدیمی ترین شرکت ها خودروساز جهان است به لطف وجود الگوریتم های هوشمند سازی و تکنولوژی های نوین موجود، بسیاری از محصولات تولیدی خود را به مدرن ترین امکانات تجهیز نموده است که کارایی این وسایل را بسیار بیشتر و البته بسیار هم لذت بخش تر می کنند. از تلویزیون های داخل ماشین گرفته تا سیستم ها ردیابی و نقشه خوان خودکار گرفته تا خودران کردن ماشین ها همه بخشی از این پیشرفت هستند.

اما همیشه در مقابل هر پیشرفتی مسائل امنیتی مربوط به آن نیز باید پیشرفت داشته باشد. قطعا کسانی مانند دزدها و هکرها هم این روزها به طور قابل توجهی با مسائل روز آشنایی دارند. اخیرا در برخی از مدل های خودروهای تولید شده شرکت BMW مشکل امنیتی ای گزارش شده که از طریق آن امکان سرقت خودرو بدون اینکه صاحبش متوجه گردد، وجود دارد. با در نظر گرفتن اینکه خودروهایی که این مشکل امنیتی را دارند بسیار زیاد هستند اکنون خطر خیلی از مشتریان BMW را تهدید می کند. اما این شرکت هم بیکار ننشسته و بالاخره امروز خبر داد که مشکل مورد بحث را حل نموده.

این مشکل امنیتی به این صورت است که در هنگام استفاده از تکنولوژی اتصال ماشین به دستگاه های دیگر برای ناوبری و … می توان سیستم ماشین را دور زده و آن را هک نمود و نفوذگر قادر خواهد بود تا با یک شماره موبایل جعلی، ایستگاه های تقلبی را ایجاد نموده و پس از اینکه راننده به آنجا رسید ماشین را به سرقت ببرند. همچنین در صورت وقوع این نفوذ، هکر می تواند براحتی و از راه دور موتور ماشین را کنترل نماید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *