سرمایه گذاری مایکروسافت در CyanogenMod | آیا تهدیدی برای اندروید گوگول خواهد بود؟

سرمایه گذاری مایکروسافت در CyanogenMod | آیا تهدیدی برای اندروید گوگول خواهد بود؟
  • 1393/11/14
  • میلاد جهاندار
  • 0

شرکت بزرگ مایکروسافت ظاهرا طی یک تصمیم گیری 70 میلیون دلار در شرکت CyanogenMod سازنده رام های کاستوم برای دستگاه های اندرویدی که قطعا نسخه معتبرتری نسبت به اندروید خواهد بود سرمایه گذاری کرده است.

شرکت CyanogenMod اساسا نیاز به کد اندرویدی دارد تا آن را تغییر داده و با ویژگی های دیگر ترکیب کرده و به دستگاه های دیگر انتقال دهد. بنابراین علل های مختلفی برای سرمایه گذارای کلان مایکروسافت در این شرکت وجود دارد. اندروید یک سیستم عامل متن باز است. با این وجود گوگل کد منبعی کامل را برای سرویس جی میل و یوتیوب ارائه نمی دهد. همچنین گوگل با تامین امنیت اندروید طی چند سال گذشته بسیار به خوبی توانست سلطه گری کند.

علت سرمایه گذاری مایکروسافت در CyanogenMod احتمالا به این معناست که در سال های آینده برنامه های نرم افزاری مایکروسافت به بخش برجسته ای از سیستم عامل تبدیل خواهند شد.

به نظر می رسد مایکروسافت اگر حمایت خود را از CyanogenMod گسترش دهد می تواند سیستم عاملی بهتر از اندروید گوگل را توسعه دهد. این موضوع علت های مختلفی در دنیای تلفن همراه دارد که در صدر آن پلتفرم ویندوز 10 جلوه نمایی می کند.

در حال حاضر بیش از 50 میلیون نفر از نسخه CyanogenMod اندروید استفاده می کنند که این امر موجب می شود تا مایکروسافت به خوبی بتواند بررسی کاملی از آن را انجام دهد. در این بین سوالی پیش می آید که آیا عمل مایکروسافت موضعی برای گوگل است؟ به احتمال بسیار زیاد نخواهد بود. زیرا سیستم عامل ویندوز فون به سختی می تواند به اندروید گوگل برسد و CyanogenMod نیز شاخه ای از اندروید محسوب می شود.

چنین همکاری شاید خیلی به نفع گوگل نباشد و کاربران خاصی احتمالا از برنامه مایکروسافت به جای گوگل بهره می برند و این موضوع برای گوگل ایده آل نخواهد بود اما قطعا تعداد کمی از افراد را شامل می شود.

شرکت Cyanogen در هفته های قبلی اظهارات بزرگی در برابر گوگل داشته که بیان کرد :

“ما آرزو بازگشت اندروید از گوگل را داریم.”

باتوجه به این گفته Cyanogen در حقیقت اندروید بیش از 80 درصد سهم بازار تلفن همراه را در دست دارد و این شرکت راه طولانی برای رسیدن به هدفش باید طی کند. گوگل تصمیم دارد تا تعدادی زیادی CyanogenMod را بدون توجه به سرمایه گذاری مایکروسافت دریافت کند. فروشگاه Google Play به داشتن بخش مهمی از سیستم عامل نیازمند است زیرا بدون آن کاربران نمی توانند به برنامه های کاربردی دست یابند. این نشان می دهد گوگل می تواند از طریق CyanogenMod پولی بدست آورد و بسیاری از کاربران قطعا با برنامه های گوگل در گجت های خود موافقند.

در نتیجه شرکت مایکروسافت می تواند به خوبی یک سیستم عامل بهتر دیگری را به جای CyanogenMod تامین مالی کند و با این عملش هیچ تهدیدی برای جستجوگر قدرتمند گوگل نیست.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *