قبل از اینکه هک شوید خود را هک کنید!

قبل از اینکه هک شوید خود را هک کنید!
  • 1393/11/15
  • مرتضی بیاتی
  • 0

حملات اخیر هکرها از جمله حمله به شرکت سونی پیکچرز, هواپیمایی Malaysia و شبکه های PSN و Xbox Live, نشان می دهد که هکرها همچنان قویتر از قبل در حال فعالیت هستند و حریم خصوصی کسب‌وکار های مختلف را, فارغ از وسعت آنها, تهدید می کنند. برخی از این گروه های هکری ممکن است به دنبال اطلاعات محرمانه شرکت ها مانند طرح ها تجاری, طراحی های رونمایی نشده, و استراتژی های آن باشند.

گروه هایی دیگر ممکن است دنبال سرقت مستقیم پول باشند و با هک کردن حساب های بانکی, از طریق آنلاین تمام پول های موجود در حساب را خالی کنند. از آنجایی که حساب های تجاری گردش مالی بیشتری دارند, گزینه بهتری برای هکرها هستند.

بهترین شیوه برای مبارزه با این خطرات ‘certified hacking’ یا “هک تأیید شده” می باشد. در این شیوه از یک هکر مورد اعتماد و مجهز به آخرین دانش و تکنینک های روز دنیا در این امر استفاده می شود تا با این گروه های هکری مقابله کند. به این شخص به اصطلاح “EC-Council certified ethical hacker” می گویند. یک هکر اخلاق مدار (ethical hacker) مهارت هایی را دارد که توسط آنها می تواند اکثر شبکه ها و وب سایت های موجود را هک کند.

حملات سایبری ممکن است مشکلات فراوانی را برای یک سازمان تجاری خاص ایجاد کند و همچنین در مواردی حساس تر ممکن است باعث تعطیلی کار شود. پیشگری از روی دادن چنین اتفاقاتی مطمئناً بهتر از واکنش های بعد از آن است. درواقع با این شیوه صاحبان کسب و کار یک قدم از گروه های هکری جلوتر خواهند بود.

هک شدن توسط شخصی که بدنبال یافتن نقاط ضعف و راه های نفوذ برای برطرف کردن آنها است بسیار بهتر از هک شدن توسط گروهی ناشناس می باشد.

نظر شما چیست؟ آیا این شیوه می تواند کارآمد باشد و یا اینکه در آینده ممکن است توسط همان “هکر اخلاق مدار” مشکلات بزرگ‌تری ایجاد شود؟ نظرات خود را با خوانندگان گویا آی تی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *