پردازنده های ۱۰ نانومتری اینتل احتمالا تا سال ۲۰۱۷ عرضه می شوند

پردازنده های ۱۰ نانومتری اینتل احتمالا تا سال ۲۰۱۷ عرضه می شوند
  • 1393/11/17
  • میلاد جهاندار
  • 0

شرکت اینتل یکی از کمپانی مطرح سازنده پردازنده های قدرتمند PC و لوازم دیجتیالی دیگر از سال ۲۰۱۱ تا سال ۲۰۱۴ موفق شد پردازندهای خود را از ۲۲ نانومتری به ۱۴ نانومتری ارتقا دهد.

نسل جدید پردازنده های این شرکت Broadwell نام داشته که قرار بود نیمه دوم سال ۲۰۱۴ عرضه شوند اما با تراشه ۱۴ نانومتری همراه شدند و انتظار می رود همچنان این معماری تا سال ۲۰۱۷ با پردازنده ها باشد و در سال ۲۰۱۷ اینتل به عرضه پردازنده هایی با تراشه ۱۰ نانومتری بپردازد.

فرآیند تولید پردازنده های ۱۰ نانومتری برای اینتل به نظر می رسد سریعتر، پر هزینه تر و سخت تر شده است. اگر شما دو سال قبل برنامه های اینتل را دنبال کرده باشید انتظار می رفت این شرکت پردازنده های ۱۰ نانومتری را با آغاز سال ۲۰۱۵ عرضه کند اما متاسفانه اینتل در فرآینده تولید پردازنده های ۱۴ نانومتری به دلیل نادرست بودن فناوری ترانزیستور ۳D قرار داده شده با مشکل رو به رو شد و عرضه آن به تعویق افتاد.

Intel-10nm

حتی در کنفرانس مالی ماه گذشته مدیرعامل اینتل آقای Corzine درباره زمان عرضه پردازنده های ۱۰ نانومتری صحبتی نکرد و به نظر می رسد می خواهد بسیار با دقت تر به عرضه این پردازنده ها بپردازد.

علاوه بر آن آقای طاها خلیفه مدیر شعبه های اینتل در خاورمیانه و شمال آفریقا طی مصاحبه اخیرش درباره این مشکل بیان کرد:

در طول ۴۰ سال گذشته ما طبق قانون Moore اینتل عمل می کردیم. انتظار می رود اینتل در تولید پردازنده های آینده خود از قانون نوآوری در فناوری بهره ببرد. همچنین پردازنده های ۱۰ نانومتری در اوایل ۲۰۱۷ خواهند آمد.

تا سال ۲۰۱۷ دو سالی باقی مانده است. عمدتا پردازنده های ۱۰ نانومتری با اسم رمز Cannonlake جایگزین پردازنده های Skylake که قرار بود سال ۲۰۱۶ عرضه شوند خواهند شد.

اینتل در سال جاری علاوه بر تمرکز برروی رفع مشکل فرآیند تولید پردازنده های ۱۴ نانومتری به عرضه پردازنده های Broadwell و Skylake که از معماری و ساختاری متفاوت برخوردارند نیز خواهد پرداخت. اینتل قطعا به وسیله این دو معماری می تواند عملکردی موفقیت آمیز داشته باشد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *