شرکت Meizu توانسته ۵۹۰ میلیون دلار از طریق فروشگاه Alibaba درآمد داشته باشد

شرکت Meizu توانسته ۵۹۰ میلیون دلار از طریق فروشگاه Alibaba درآمد داشته باشد
  • 1393/11/20
  • مجتبی
  • 0

چندی پیش شایعاتی در مورد تلفن هوشمند Meizu MX4 Pro منتشر شد که به برخی از مشخصات آن نیز اشاره شده بود. پردازنده هشت هسته ای ساخت سامسونگ با نام اگزینوس، صفحه نمایش QuadHD، سه گیگابایت حافظه رم پردازشی و دو دوربین بسیار قدرتمند از جمله مشخصات لو رفته‌ی این محصول است.

یکی از مزیت های تلفن هوشمند MX4 Pro این است که سیستم عامل آن به صورت اختصاصی توسط Alibaba و با نام YunOS ایجاد و بر اساس لینوکس توسعه داده شده. دو شرکت Meizu و Alibaba که یک فروشگاه خرده فروشی بسیار بزرگ چینی است، چندی پیش در طی اعلامه‌ای خبر از همکاری مشترک برای فروش MX4 Pro دادند. همین همکاری دلیل اصلی فروش فوق العاده تلفن هوشمند مورد بحث است.

پلتفرم YunOS باعث شده تا خرده فروش بزرگ چینی، بتواند به بازار تلفن های هوشمند وارد گردد و شرکت یاد شده هیچ راز یا حرف پشت پرده‌ی دیگری در اینباره نداشته و قصد رقابت با گوگل و اپل را دارد. بیشترین سهم بازار سیستم عامل های موبایل در چین در حال حاضر توسط اندروید از گوگل قبضه شده، اما غول دنیای جستجوگرها در کشور چین سرویس هایش بخوبی به دست کاربران نمیرسد زیرا این کشور بسیاری از خدمات گوگل را ممنوع نموده. تمامی این ممنوعیت ها توسط دولت رسمی چین مقرر شده و دلیل اصلی کاهش احتمالی سهم اندروید در این کشور پهناور خواهد بود.

همین موضوع باعث شده تا Alibaba فرصت را غنیمت شمرده و قصد تصاحب سهم قابل توجهی از بازار سیستم عامل های موبایلی را در چین داشته باشد، همانطور که میبینیم در حال انجام این کار هم هست. نکته قابل توجه اینجاست که Alibaba توانسته به میزان ۵۹۰ میلیون دلار برای Meizu درآمدزایی کند و این مهر تاییدی بر انتخاب صحیح خرده فروش چینی در ورود به بازار سیستم عامل های موبایلی است.

Alibaba یک کانال اختصاصی را برای ارائه سیستم عامل YunOS در نظر گرفته و Meizu نیز در عوض آن فروش محصول پرطرفدارش را به Alibaba سپرده است. به این روش هر دو شرکت اشاره شده با استفاده از منابع یکدیگر به سودی مشترک می رسند. در حال حاضر هنوز خبری مبنی بر اینکه سیستم عامل جدید Alibaba بخواهد به خارج از چین نیز عرضه شود، بیان نشده.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *