لوله های میکروسکوپی طلا می تواند دو عمل تشخیص و نابود سلول های سرطانی را انجام دهد

لوله های میکروسکوپی طلا می تواند دو عمل تشخیص و نابود سلول های سرطانی را انجام دهد
  • 1393/11/28
  • مبين
  • 0

در حال حاضر یکی از بیماری های مهم سرطان است و دانشمندان هر روزه آزمایش های مختلفی را برای پیدا کردن راه درمان ساده آن ها امتحان می کنند. شکی در این نیست که پزشکان ترجیح می دهند بلافاصله پس از تشخیص سرطان کار درمان را از آن نقطه شروع کنند و به نظر می رسد که فناوری نانو این فرصت را به آن ها داده است.

محققان دانشگاه لیدز لوله های نانو از جنس طلا را برای تصویر برداری و نابودی سلول های سرطانی را مورد آزمایش قرار دادند، از آنجا که این لوله ها فرکانس های نزدیک به نور مادون قرمز را جذب می کنند که هر دو عمل تولید گرما و شفافیت پوست انسان را انجام می دهد.

فقط کافی است که با روشنایی های مختلف روی آن ها بتابانید. شما می توانید با روشنایی نسبتا پایین برای فاش شدن تومور ها از آن استفاده کنید و روشنایی بالا باعث نابود شدن این سلول ها می شود.

محققان این روش را تنها بر روی یک مدل موش با سلول سرطانی انسان آزمایش کرده اند و به همین دلیل مدت زیادی تا ارائه این روش به بیمارستان های جهانی مانده است با این حال چنین چیزی ارزش صبر کردن را دارد.

لوله های نانوی طلا با کمترین آزار و اذیتی وارد بدن شما می شوند و به احتمال زیاد فرد بیمار با عوارض جانبی شیمی درمانی دست و پنجه نرم نمی کند. اگر همه چیز درست باشد تنها از طریق تزریق و انفجار لیزری با سرطان مقابله می شود و یا حداقل می توان از برخی از شرایط تهدید کننده زندگی را کم کرد. نظر شما درباره این خبر چیست؟

منبع : [engaadget]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *