احتمال عرضه پردازنده ۶۴ بیتی Octacore جدید از سوی ال‌جی

احتمال عرضه پردازنده ۶۴ بیتی Octacore جدید از سوی ال‌جی
  • 1393/11/29
  • مهرداد فراهانی
  • 0

همانند سامسونگ، به نظر می رسد ال‌جی هم تصمیم به پایان دادن به اتکا بر شرکت های دیگر برای تامین پردازنده های تلفن همراه خود گرفته است. در سال گذشته ال‌جی چیپ‌ست NUCLUN را تولید کرد که در اسمارت فون G3 Screen استفاده می شد و تنها در کره جنوبی عرضه و مورد استفاده قرار می گرفت. با این حال به دلیل پیشبینی اشتباه میزان فروش و تولید بیش از حد، چون چیپ‌ست های NUCLUN در دیگر محصولات قابل استفاده نبودند در نهایت باعث شکست این پروژه شد.
این بدان معنی نیست که ال‌جی در زمینه تولید پردازنده عقب نشینی می کند. اخیرا شایعه شده که این شرکت در حال کار بر روی یک چیپ‌ست پردازنده ۶۴ بیتی octacore جدید با هدف رقابت با پردازنده های کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۱۰ است.
چیپ ست جدید ال‌جی را بر پایه ARMv8 خواهد بود که در انواع چهار هسته ای A7w و چهار هسته ای-A53 با معماری big.LITTLE خواهند بود. انتظار می رود تولید این چیپ ست در فرآیند ۲۰ نانومتری انجام شود.
اگر شایعات را باور کنیم چیپ‌ست ۶۴ بینی octacore ال‌جی تا پایان سال ۲۰۱۵، معرفی می شود و به این معنی است که تا سال ۲۰۱۶ در طراحی هیچ یک از محصولات این شرکت خبری از آن نخواهد بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *