KT ، کوالکام و سامسونگ فناوری ۶۰۰Mbps LTE-H راارائه خواهند داد

KT ، کوالکام و سامسونگ فناوری ۶۰۰Mbps LTE-H راارائه خواهند داد
  • 1393/12/8
  • محمدرضا رشيدي
  • 0

از شما خوانندگان و نویسندگان عزیز گویا آی تی می پرسم! چه کسی بدش می آید اینترنت سریع تری داشته باشد!؟ من که شخصا بدم نمی آید! اگر شما هم مثل من هستید پس با شنیدن این خبر که قرار است KT با همکاران خود ، سامسونگ و کوالکام ، شبکه جدید LTE و اتصال Wi-Fi را ارائه دهند که معرفی آن در مراسم MWC 2015 که هفته دیگر در بارسلونا برگزار می شود ، خوشحال می شوید!

برای آن عزیزانی که نمی دانند LTE چیست باید بگویم که مخفف عبارت ” ارزیابی بلند مدت” یا به طور خارجکی ” Long Term Evaluation” است که به در بازار از آن با ۴G نیز یاد می کنند. این یک استاندارد برای اتصال بی سیم پر سرعت است که برای گوشی های موبایل و پایانه های اطلاعات استفاده می شود. همان طور که در گزارشی توسط Bloomberg 2013 گفته شد ، کره در حال حاضر با آمار ۶۲٫۵% جمعیت کاربران ،در صد کشور های برخوردار از فناوری ۴G LTE است .

سیستم جدید که با نام های LTE-H یا HetNet شناخته می شود ، خوشبختانه به جای استفاده از روش LTE-A که از اپراتور به عنوان فناوری اصلی برای ادغام ۴G  و ۵G استفاده می کند ، لینک را ترکیب می کند. سیستم جدید بنابراین به کاربر اجازه می دهد تا با استفاده از هر دو شبکه های LTE و وای فای به سرعت ۶۰۰ Mbps برسد! یعنی ترکیب LTE چهن باند ۱۵۰ Mbps و سرعت گیگا وای فای ۴۵۰ Mpbs .

می توان گفت که با این وجود ، اتصال وای ای را از ایستگاه LTE نی متوان کنترل کرد. این یک روش کارامد جایگزین در مقایسه با انتقال ترکیبی نرم افزار محور LTE-WiFi است. این ایستگاه ها همچنین قدرت سیگنال بین ترمینال های گوشی کاربر و WiFi AP را مانیتور می کند تا بدین ترتیب یک اتصال مظمئن شکل بگیرد.

این فناوری در کره با ارائه سرعت اتصال گیگابایتی در هات اسپات های کشور در اوایل سال ۲۰۱۶ قابل استفاده خواهد بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *