نگاه نزدیک به Nokia N1 ؛ اولین تبلت اندرویدی نوکیا

نگاه نزدیک به Nokia N1 ؛ اولین تبلت اندرویدی نوکیا
  • 1393/12/13
  • مجتبی
  • 0

Nokia N1 اولین تبلت اندرویدی نوکیا است که حالا در چین در دسترس مشتریان قرار گرفته. در حال حاضر قیمت این محصول ۲۵۷ دلار است و توس شرکت معروف Foxconn ساخته می شود. این شرکت دستگاه های تولیدی سامسونگ، اپل و مایکروسافت را هم می سازد.

برای یک دستگاه با قیمت ۲۵۷ دلار، می توان کیفیت ساخت Nokia N1 را خیلی خوب ارزیابی کرد. زبان طراحی تبلت مورد بحث شبیه به آیپد مینی ۳ است. روبروی دستگاه کالما مسطح بوده و در از آلومینیومی با کیفیت در ساخت بدنه این محصول استفاده شده است.

سمت چپ دستگاه کاملا صاف بوده و هیچ درگاهی در آن قرار ندارد. در پایین تبلت شاهد بلندگوها و پورت micro USB هستیم. در بالای محصول مورد بحث دکمه روشن/خاموش و جک ۳/۵ میلیمتر هدفون قرار دارند. پشت تبلت مورد اشاره هم یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار قرار دارد و شما می توانید با آن تصاویر خوبی به ثبت برسانید.

در ادامه مطلب همراه با گویا آی تی باشید.

صفحه نمایش Nokia N1 از پنل IPS LCD بهره می برد و ۷/۹ اینچی است. رزولوشن این صفحه نمایش ۱۵۳۶ در ۲۰۴۸ پیکسل بوده که بسیار عالی بنظر می رسد و همه چیز در آن کاملا شفاف دیده شده و زوایای دید هم عالی هستند. در دل این محصول یک پردازنده چهار هسته ای ساخت شرکت اینتل به نام Atom Z3580 قرار دارد که فرکانس کاری هر هسته آن نیز بر روی ۲/۳ گیگاهرتز تنظیم شده. حافظه رم پردازشی این محصول ۲ گیگابایت است و در نهایت از یک باتری بسیار قدرتمند ۵۲۰۰ میلی آمپرساعتی بهره می برد.

Nokia-N1-hands-on-4
نمای جلو Nokia N1

این تبلت اندروید ۵ را به صورت پیشفرص اجرا می نماید و به رابط کاربری Z-Launcher نوکیا مزین شده. این لانچر عادات روزانه شما و میزان استفاده از اپلیکیشن های مختلف را به صورت هوشمند بررسی می کند و نوع استفاده شما را هم آنالیز می کند. می توانید با نوشتن چند حرف از اول نام هر اپلیکیشن بر روی صفحه نمایش براحتی به آن اپلیمیشن دست یابید. لانچر مورد بحث از ژست های حرکتی مختلفی هم پشتیبانی می کند. البته در صورتی که بخواهید می توانید با عدم استفاده از این لانچر که به صورت پیشفرض در دستگاه نصب است، از ظاهر انردوید ۵ خالص بهره ببرید.

Nokia-N1-hands-on-13
نمای پشت Nokia N1

ظاهرا بازار بعدی Nokia N1 کشور آمریکا خواهد بود و احتمالا پس از آن به صورت جهانی در سایر کشورها نیز عرضه می شود. با گویا آی تی همراه باشید تا به محض دریافت اخبار جدید در این باره شما را در جریان جزئیات قرار دهیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *